چه طور با روشی ساده در خانه از طراحی مینیمالیستی استفاده کنیم؟

در طراحی مینیمالیستی می‌توانید با تمرکز بر چیزهایی که می‌خواهید، بهترین استفاده را از طراحی و فضا داشته باشید.

اغلب وقتی فرآیند طراحی و تغییر دکوراسیون فضایی را آغاز می‌کنیم از خودمان می‌پرسیم حالا چه چیزی باید به اینجا اضافه کنیم. بیایید نگرشمان را تغییر دهیم و این بار از خودمان سوال کنیم چه چیزی را باید از این فضا حذف کنیم؟

فضاهای خاص، مثل فضاهایی که معماری منحصربه‌فردی دارند، از چشم‌انداز بی‌نظیری برخوردارند یا ابعاد کوچکی دارند، می‌توانند از طریق به‌کارگیری طراحی مینیمالیستی تغییر قابل توجهی داشته باشند. چنین چیزی به معنای استفاده از مبلمان مینیمالیستی، کم کردن المان‌های هنری و یا تعدیل کردن رنگ‌هایی است که در فضا استفاده شده است. این مطلب را مطالعه کنید تا با ۱۲ فضایی که از طراحی مینیمالیستی استفاده کرده‌اند آشنا شوید و برای ایجاد تغییر در خانه خودتان به ایده‌های جدیدی برسید.

نکته هایی در طراحی مینیمالیستی

طراحی مینیمالیستی

اگر آن‌قدر خوش‌شانس هستید که کف‌پوش منزل شما، از زیبایی موردنظرتان برخوردار است، نیازی به استفاده از فرش نخواهید داشت. به جای استفاده از فرش می‌توانید کف‌پوش را بدون هیچ پوششی رها کنید. اگر نگران سرد شدن پاهایتان هستید و بودجه کافی دارید، به فکر استفاده از سیستم گرمایش از کف باشید.

طراحی مینیمالیستی

تزئینات مینیمالیستی به طراحی و معماری اتاق، اجازه نفس کشیدن می‌دهد. قفسه‌های چوبی توکار، شومینه سنگی و نرده‌های طبقه بالا که از چوب طبیعی ساخته شده‌اند، فقط زمانی توجه کافی را به خود جلب می‌کنند، که در فضای میانی اتاق تنها یک صندلی، یک فرش یا گلیم و یک درام وجود داشته باشد. آیا چنین چیزی برای یک خانه کامل امکان‌پذیر است؟ شاید اینطور نباشد. اما اگر تنها زندگی می‌کنید این دکوراسیون را به عنوان یکی از انتخاب‌هایتان در نظر بگیرید.

طراحی مینیمالیستی

شاید در خانه خود یک دیوار سنگی، آجری یا هر نوع موادی داشته باشید که ظاهر متفاوتی دارد. حتما دلتان می‌خواهد روی دیوار را با عکس و کارهای هنری و قفسه‌های پر از مجسمه پر کنید، اما اینجور دیوارها آن‌قدر خاص و متفاوت هستند که به خودی خود زیبایی را به بیننده القا می‌کنند. در ضمن بافت این دیوارها به اندازه‌ی کافی موجب هیجان بصری در اتاق خواهد شد.

طراحی مینیمالیستی

اغلب ما تصور می‌کنیم خرید مبل‌های چندنفره بخشی جدانشدنی از طراحی اتاق نشیمن است، اما اگر کمی دقت کنید، ممکن است خرید چنین چیزی برای شما ضروری نباشد. اگر دوست دارید روبه‌روی تلویزیون دراز بکشید و استراحت کنید، این گزینه برای شما مناسب است، اما اگر بیشتر اهل دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی هستید،  می‌توانید از صندلی‌های تکی استفاده کنید. اگر فضای خانه شما مانند این عکس، زیبا و منحصربه‌فرد است، از صندلی‌های ساده و مینیمالیستی استفاده کنید تا به مینیمالیستی شدن فضای خانه کمک بیشتری کنید.

 

5 5

در این فضا می‌بینید که امکان قرار دادن یک صندلی دیگر در کنار صندلی بزرگ‌تر وجود دارد. اما این فضا کوچک است و اضافه کردن از یک مبل دیگر باعث بسته و محدود شدن فضا می‌شود. با حذف این مورد می‌توان به باز شدن فضا و آزاد شدن دسترسی‌ها کمک کرد.

نکته هایی در طراحی مینیمالیستی

طراحی مینیمالیستی

حتی اگر فضای شما بزرگ باشد، مجبور نیستید آن را با مبلمان اضافی پر کنید. طراح این فضا تنها با استفاده از صندلی‌های مجزا، یک اتومان، میز قهوه و میزهای کوچک عسلی، توانسته بدون دخالت در فضای رفت‌وآمد از اتاق نشیمن به آشپزخانه، اتاق نشیمنی راحت و کاربردی طراحی کند.

طراحی مینیمالیستی

اگر فرشی دارید که از جذابیت چشمگیری برخوردار است، می‌توانید با استفاده از مبلمان ساده و تعدیل کردن رنگ‌ها، آن را در مرکز توجه قرار دهید.

طراحی مینیمالیستی

اغلب ما روی شومینه‌هایمان را با مجسمه‌ها و تابلوهای هنری می‌پوشانیم، که البته چنین کاری زیبایی خاص خود را دارد. اما اگر طراحی فضای اتاقتان بسیار شلوغ و پیچیده است، یا طرح و نقش زیادی در آن وجود دارد، می‌توانید از شومینه چشم‌پوشی کنید و آن را به شکل مینیمال استفاده کنید. با استفاده نادرست یا بیش از اندازه از المان‌های هنری، ممکن است فضای اتاق به فضایی تخت تبدیل شود.

طراحی مینیمالیستی

فراموش نکنید که شما می‌توانید با انتخاب مبلمان خود به سبک مینیمالیستی، به بهتر شدن فضا کمک کنید. در تصویری که مشاهده می‌کنید، میز قهوه‌ی شفاف و معاصر توانسته بدون از بین بردن معماری بی‌نظیر خانه، نقش خود را ایفا کند.

طراحی مینیمالیستی

در این فضا، دو میز قهوه کوچک و صندلی‌های مینیمالیستی فضای نشستن منحصربه‌فردی ایجاد کرده‌اند. البته اگر فکر می‌کنید برای قرار دادن نوشیدنی خود به فضای بیشتری احتیاج دارید، می‌توانید از چند میز عسلی در کنار صندلی‌ها استفاده کنید.

طراحی مینیمالیستی

همانطوری که مشاهده می‌کنید، امکان استفاده از یک میز قهوه بزرگ بین مبل‌های این فضا وجود دارد. اما استفاده از دو میز کوچک باعث به وجود آمدن دو بخش برای نشستن و ایجاد فضایی برای رفت‌وآمد شده است.

طراحی مینیمالیستی

وقتی به این چشم‌انداز منحصربه‌فرد نگاه می‌کنید، تنها چیزی که دوست ندارید ببینید مبلمان یا وسایل اضافه‌ای است که نظم موجود بر فضا را از بین ببرد. با استفاده از مبلمان مینیمالیستی و رنگ‌های خنثی و آرام که جلب توجه نکنند، کاری کنید که نمای بی‌نظیر خانه در مرکز توجه قرار بگیرد.