با استفاده از آینه مناسبفضای دکوراسیون خود را متمایز کنید.

استفاده از آینه مناسب در دکوراسیون و کاربرد درست آن به فضای شما جذابیت و نور بیشتری می‌بخشد. از این دوازده روش استفاده کنید تا به بهترین شکل از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آینه‌ها بهره‌مند شوید.

آینه‌ها بهترین دوستان طراحان هستند و استفاده مناسب از آینه در دکوراسیون باعث به وجود آمدن فضایی بیشتر، افزایش نور طبیعی و ظاهری جذاب‌تر خواهد شد. نکته این است که چطور بهترین و مناسب‌ترین آینه را در بهترین فضا قرار دهیم تا از نتایج مثبت آن استفاده کنیم. با سیتی‌سازه همراه باشید و این دوازده نکته را درباره استفاده مناسب از آینه مطالعه کنید.

  • استفاده از آینه در میان دو پنجره

    استفاده از آینه

اگر میان دو پنجره آینه‌ای قرار دهید، این احساس در فرد ایجاد می‌شود که میان دو پنجره، پنجره سومی هم وجود دارد و این موضوع موجب افزایش نور طبیعی خانه خواهد شد. قرار دادن آینه قدی در مقابل دیوار، احساس آرامش را به فضا القا می‌کند.

  • استفاده از آینه با قاب چوبی در آشپزخانه

    استفاده از آینه

اگر می‌خواهید فضای دنج و صمیمانه‌ای در آشپزخانه ایجاد کنید، از یک آینه با قاب چوبی استفاده کنید. برای این کار می‌تواند آینه‌های بزرگ یا کوچک را  به صورت قدی یا روی قفسه به کار ببرید. نکته این است که باید از آینه‌ای استفاده کنید که در ظاهر به اتاق نشیمن یا اتاق خواب تعلق دارد، آینه ای که گرما را به فضا القا می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با نکاتی که باید در تغییر دکوراسیون آشپزخانه در نظر داشته باشید، این مطلب را بخوانید.

  • استفاده از آینه ی دیواری پشت گنجه یا کمد کوچک

    استفاده از آینه

با قرار دادن یک آینه در پشت گنجه کاری کنید که فضای آپارتمانی کوچک شما بزرگ‌تر به نظر برسد. شاید تأثیر این کار زیاد برجسته نباشد، اما نتیجه آن بسیار جذاب خواهد بود.

  • استفاده از آینه در کنار تابلوهای هنری

    استفاده از آینه

اگر آینه را روی یک کنسول استفاده کنید یا آن را روی کمد کوچکی در اتاق نشیمن قرار دهید، نتیجه خوبی خواهید گرفت. با یک آینه باریک شروع کنید و از دو المان هنری در کنار آن استفاده کنید. نکته کار در قرینه بودن تابلوهاست. شما می‌توانید از چهار تابلو استفاده

کنید و آن‌ها را به صورت متقارن در کنار آینه قرار دهید.

  • استفاده از آینه‌های خورشیدی روی کنسول

    استفاده از آینه

میز کنسولی دارید که می‌خواهید حال و هوای جذابی به آن ببخشید؟ از یک آینه خورشیدی استفاده کنید و آن را روی دیوار بالای کنسول قرار دهید تا معجزه طراحی را ببینید.

  • استفاده از آینه خورشیدی بالای تخت

    استفاده از آینه

زمانی که در طراحی دکوراسیون اتاق یا خانه به مشکلی برمی‌خورید، از آینه های خورشیدی به عنوان راه‌حلی سریع و مناسب استقبال کنید. یکی از فضاهای مهم در طراحی، دیوار بالای تخت است. هنوز نمی‌دانید باید بالای تختتان چه چیزی قرار دهید؟ می‌توانید از یک آینه خورشیدی استفاده کنید، البته به شرط این که حسابی چفت‌وبست آن را محکم کنید.

  • استفاده از آینه های زیبا در قسمت پشت چراغ خواب

    استفاده از آینه

درست است، شاید با این کار نتوانید به آینه‌ها نگاه کنید، اما این نکته ماجرا نیست. قرار دادن آینه در قسمت پشت چراغ خواب باعث افزایش نور چراغ می‌شود و به قاب آینه شما نیز جذابیت بیشتری می‌دهد.

  • استفاده از دو آینه روی دو دیوار کنار هم

    استفاده از آینه

دوست دارید تفاوت خاصی در فضاسازی اتاق ایجاد کنید؟ دو آینه را روی دو دیوار کنار هم قرار دهید و تاثیر آن را ببینید. این کار مخصوص اتاق غذاخوری است و باعث می‌شود نور فضا بیشتر شود و این حس را القا می‌کند که افراد بیشتری دور میز نشسته‌اند. البته فراموش نکنید که انعکاس‌های متعدد آینه‌ها ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

  • استفاده از آینه در مقابل پنجره

    استفاده از آینه

با قرار دادن یک آینه درست روبه‌روی پنجره، فضا و نور اتاق را بیشتر کنید. با این کار نه‌تنها می‌توانید نمای خوبی در اتاقتان داشته باشید، بلکه از آفتاب بیشتری هم بهره خواهید برد.

  • استفاده از آینه پشت سینک ظرفشویی

    استفاده از آینه

برای این که فضای یک آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد، به جای استفاده کاشی در قسمت پشت سینک، از آینه استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که آینه‌هایی که ظاهر آنتیک و قدیمی دارند برای این کار مناسب‌تر هستند چون لکه‌های آب را کمتر نمایان می‌کنند.

  • استفاده از آینه گرد در قسمت وسط قفسه کتاب

    استفاده از آینه

با قرار دادن یک آینه گرد در قسمت میانی قفسه کتابتان، کاری کنید که عمق فضا بیشتر به نظر برسد.

  • استفاده از آینه بسیار بزرگ بالای طاقچه شومینه

    استفاده از آینه

فضای بالای طاقچه شومینه خود را با یک آینه بسیار بزرگ بپوشانید تا ظاهری متمایز و مدرن داشته باشید. این کار باعث می‌شود نور بیشتری در اتاق به وجود بیاید و فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.