ایده های جذاب در نورپردازی محیط های خارجی

در این مطلب سعی کرده ایم تا به ایده های جذاب در نورپردازی محیط های خارجی بپردازیم، این ایده ها بسیار ساده هستند، اما می توانیم یک محیط ساده را برجسته تر نشان دهیم.

علامت گذاری در گذرگاه های زیبا

برای این کار استفاده از چراغ های پارکی کوتاه، گزینه مناسبی هستند، با این کار توجه کسانی که مشغول پیاده‌روی هستند به محیط زیبای پایین معطوف می‌شود و محیط زیبا برجسته خواهد شد. توجه داشته باشید که نور مهتاب در شب به روشنایی محیط کمک می کند و لازم نیست همه جا محیطی بسیار روشن داشته باشیم.

ci-kichler-lighting_lighted-landscape-path3_s4x3

 نورپردازی ترکیبی

یک ایده جذاب برای نورپردازی گذرگاه ها و باغ ها، استفاده از چراغ‌های حیاطی در طرح های مختلف است. این چراغ ها می‌توانند مانند سربازهایی کوچک به روشنایی و زیبایی محیط کمک کنند.

نورپردازی ترکیبی

نور کم و ملایم

روشنایی گذرگاه ها مسئله‌ایست که توجه زیادی به دقت و درستی اجرای آن نمی‌شود. اکثرا بر این باور هستند که هرچه وسیله روشنایی قوی تر و گران تر باشد بهتر است، اما به خاطر داشته باشید که به دنبال روشن کردن مسیر فرودگاه نیستید! نور ملایم‌تر و کم‌تر معمولا بهتر است.

نورپردازی خارجی

اضافه کردن رنگ و بافت در نورپردازی

عده ای در نورپردازی صرفا به دنبال روشنایی محیط هستند، اما باید به خاطر داشته باشید که به وسیله نورپردازی می توان بافت و رنگ زیبایی به محیط بخشید، مثلا می‌توانید چراغ حیاطی خود را نزدیک یک گیاه جذاب قرار دهید . به این ترتیب تا ساعت ها پس از غروب خورشید نیز محیطی دلپذیر خواهید داشت.

نورپزدازی باغ ، چراغ حیاطی

نورپردازی نور مهتاب

یک ایده جذاب که در بسیاری از گذرگاه های ایران نیز اجرا شده است، تاباندن نور از کف به درختان بلند است، توجه داشته باشید که در این مورد نیز لزومی ندارد تا بالاترین قسمت درخت را روشن کنید، اجازه دهید نور مهتاب هم در این کار کمک کند.

نورپردازی درخت

محل های نشستن

در محل هایی که صندلی  و میزی برای فضای دور همی ایجاد کرده اید، بهتر است بیشتر از نور طبیعی مهتاب استفاده کنید و یا وسیله روشنایی که قصد استفاده از آن را دارید در ارتفاع بالا قرار دهید ، این کار به صمیمی تر و دنج تر شدن محیط کمک بسیاری می کند.

نورپردازی نشیمنگاه

نورپردازی آب

بسیاری از افراد به دنبال نورپردازی آب هستند، که در آن آب هم از داخل و هم از بیرون روشن شود، حتی اگر این پدیده هرگز در طبیعت رخ ندهد.

نورپردازی آب

نورپردازی طبیعی آب

اما عده ای از افراد اهل فن و هنر به این موضوع اعتقاد دارند که در محیط طبیعی بهتر است برای خود آب از نورپردازی استفاده نکنیم و حس طبیعی آب را نابود نکنیم، به عنوان مثال وقتی در حال قدم زدن در جنگل هستیم، ابتدا صدای آب را می‌شونیم و بعد آب را می‌بینیم، اما وقتی فضای آب را نورپردازی کنیم، خود به خود این نورپردازی است که جلب توجه می‌کند.

نورپردازی طبیعی آب

روشن کردن اجسام

اگر قصد برجسته تر کردن یک مجسمه یا درخت را دارید، بهتر است از رنگ های گرم‌تر برای مجسمه ها، و از رنگ های روشن‌تر برای روشن کردن درخت ها استفاده کنید. در این کار بهتر است قبل از نصب چراغ، آن را در محل های متفاوت قرار دهید تا بهترین محل را انتخاب کنید.

نورپردازی مجسمه

ایده های جذاب در نورپردازی محیط های خارجی مطلبی است که از دید بسیاری از افراد متفاوت است و امری سلیقه‌ای محسوب می‎شود.