ساخت بزرگترین برج دنیا در دبی پروژه‌ای بود که در سال ۲۰۰۴ استارت خورد و در سال ۲۰۱۰ افتتاح گردید. این برج که ارتفاعی معادل ۸۲۸ متر دارد از ۱۶۳ طبقه تشکیل شده است. برج دبی یا برج خلیفه از سال ۲۰۱۰ به عنوان بلندترین برج دنیا شناخته می‌شود.
برج خلیفه برج دبی
اما جالب است بدانید که به نظر می رسد در چند سال آینده سلطه این آسمان خراش به پایان خواهد رسید. معمار اسپانیایی به نام سانتیاگو کالاتراوا، معمار این آسمان خراش است و به تازگی جدیدترین عکس های این پروژه را که به نظر نهایی می آید منتشر کرده است. هرچند که خود سانتیاگو ارتفاع این آسمان خراش را بیان نکرده، پسرش مایکل، مدیر اجرایی این پروژه، خبر از ارتفاعی بیشتر از برج خلیفه را داده است.

بزرکترین آسمان خدراش دنیا

با توجه به اظهارات تیم طراحی، شکل منحنی های این برج که ظاهری منحصر به فردی به آن داده است، از ساختار گل زنبق در کنار معماری اسلامی الهام گرفته است. یکی از موارد جالب این برج وجود بالکن های گردان در ارتفاعات این برج است که به گفته طراحان پروژه از باغ های معلق بابل الهام گرفته است.

بزرکترین آسمان خدراش دنیا

سانتیاگو در اظهارنظری اعلام کرده که اکثر معماری این پروژه با الهام از معماری سنتی اسلامی طراحی شده و معماری بعضی از مکان های مذهبی مانند مسجد قریطه را می توان در عمق این پروژه حس کرد.

بزرکترین آسمان خدراش دنیا

بزرکترین آسمان خدراش دنیا

ساخت بزرگترین برج دنیا در دبی