هفت اشتباه مهم در دکوراسیون داخلی

این مطلب به هفت اشتباه مهم در دکوراسیون داخلی و روش‌های جلوگیری از آن می‌پردازد. یکی از دلایلی که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند کاری به طراحی دکوراسیون منزلشان نداشته باشند، این است که می‌ترسند اشتباهاتی کنند که برایشان گران تمام شود. برای اینکه با خیال راحت‌تری تصمیم به طراحی دکوراسیون منزلتان بگیرید، این هفت اشتباه در دکوراسیون را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم . حالا بهتر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید و پروژه دکوراسیون منزلتان را آگاهانه‌تر به اتمام برسانید.

اشتباه اول: انتخاب رنگ در مرحله اول طراحی

با این که رنگ دیوار شما یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون منزلتان است، نباید اولین چیزی باشد که در پروژه طراحی دکوراسیون شما به اجرا درمی‌آید.

یادتان باشد اول از همه باید برخی از مهم‌ترین وسایل دکوراسیون، از جمله فرش، مبلمان، پرده و کوسن‌ها را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این وسایل می‌توانید به سراغ رنگی بروید که هم دوستش دارید و هم با وسایلتان متناسب است.

برای آشنایی بیشتر با تاثیرات روانشناسی رنگ ها این مطلب را بخوانید.

اشتباه دوم: خرید مبلمان بدون اندازه‌گیری

هفت اشتباه مهم در دکوراسیون منزل

شاید وقتی فضای خانه شما خالی است، تصور کنید که می‌توانید از مبل‌ها و میزهای بزرگ در چیدمان استفاده کنید، اما وقتی آن‌ها را می‌خرید، متوجه می‌شوید که کل فضایتان را با مبل و میز پوشانده‌اید و دیگر کار از کار گذشته است.

قبل از خرید مبل، متراژ فضای موردنظرتان را اندازه بگیرید و متناسب با این اعداد خرید کنید.  اگر مبلی که دوستش دارید، بزرگ‌تر از اندازه موردنظرتان است، از فروشنده بخواهید در صورت امکان مبل متناسب با فضای شما را تهیه کند. همچنین می‌توانید اندازه مبلی را که دوست دارید بگیرید و قبل از خرید، آن را با فضای خانه بسنجید.

اشتباه سوم: خرید از یک فروشگاه

هفت اشتباه مهم در دکوراسیون منزل

این روزها به خاطر کمبود وقت، ترجیح می‌دهیم همه خریدهایمان را از یک فروشگاه انجام دهیم. اما چنین کاری برای طراحی دکوراسیون یک خانه یا حتی یک اتاق، باعث می‌شود گزینه‌های بهتر را از دست بدهیم.

از فروشگاه‌هایی خرید کنید که برندهای مختلف را پوشش داده‌اند. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای خرید مناسب استفاده از وبسایت‌های معتبر آنلاین است. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که آگاهانه تصمیم گرفته‌اید و بهترین‌ها را انتخاب کرده‌اید.

اشتباه چهارم: خرید یک ست کامل

هفت اشتباه مهم در دکوراسیون منزل

حالا که صحبت از خرید از یک فروشگاه شد، باید خاطرنشان کنیم که یکی از مسائلی که طراحان به آن اشاره می‌کنند این است که وسایل خود را به صورت یک ست یا یک دست کامل خریداری نکنید، مثلا سرویس خواب و میز توالت اتاق خوابتان را به صورت ست نخرید. البته شاید فکر کنید چنین کاری باعث می‌شود به راحتی بتوانید از وسایل هماهنگ استفاده کنید، اما نتیجه کار زیاد خوب از آب در نخواهد آمد و جذابیت فوق‌العاده‌ای نخواهد داشت.

سبکی برای خود انتخاب کنید، اما سعی کنید هرکدام از وسایل را از به صورت مجزا بخرید تا به دکوراسیون خود شخصیت ببخشید. البته قرار نیست نتیجه کار ملغمه‌ای بی‌تناسب از آب درآید، باید حواستان باشد که وسایلی که انتخاب می‌کنید به نوعی با هم در ارتباط باشند.

اشتباه پنجم: شجاعت نداشتن در انتخاب

هفت اشتباه مهم در دکوراسیون منزل

هیچ‌کس دوست ندارد آخر هفته‌اش را مشغول درست کردن اشتباهات طراحی هفته گذشته‌اش باشد، اما اگر همیشه محتاطانه عمل کنید، دکوراسیون منزل شما کسالت‌بار و معمولی خواهد شد.

هرازگاهی ریسک کنید! مثلا می‌توانید از طرح‌های متفاوتی روی دیوار استفاده کنید و رنگ‌های آن را در بخش‌های مختلف خانه به کار ببرید. نگران نباشید! هروقت طرح دیوار دلتان را زد می‌توانید آن را عوض کنید!

اشتباه ششم: همیشه ریسک کردن!

هفت اشتباه مهم در دکوراسیون منزل

برعکس اشتباه قبل این است که تصور کنید همه بخش‌های دکوراسیون شما باید چشم‌گیر و متفاوت باشند. برخی از المان‌های طراحی باید ساده باشند تا چشم بیننده به دیگر المان‌ها جذب شود.  اگر تابلوها یا پرده‌های متفاوت و جذابی دارید، سعی کنید از مبل‌ها و فرش‌های ساده‌تر استفاده کنید. وقتی می‌خواهید وسیله جدیدی به دکوراسیون خانه اضافه کنید، اول از همه آن را در وسایل دیگر خانه تصور کنید و از تناسب آن‌ها با یک‌دیگر مطمئن شوید.

اشتباه هفتم: گیر کردن در گذشته

هفت اشتباه مهم در دکوراسیون منزل

بیشتر ما دوست داریم خرت‌وپرت‌های به‌دردنخور را نگه داریم چون فکر می‌کنیم روزی به کارمان خواهند آمد. بدتر از چنین چیزی، این است که برخی از ما دلمان نمی‌آید از دکوراسیون قدیمی خود دل بکنیم.  با وجود تنوع وسایل تزئینی و مبلمان، دیگر نباید نگران این باشید که شاید دکوراسیون سابق منزلتان بهترین گزینه است. شجاعت به خرج بدهید و ماجراجویی کنید. از زندگی لذت ببرید!