چه مواردی را باید قبل از خرید یک دستگاه تصفیه هوا بررسی کنیم؟

شاید جستجو برای تصفیه هوا مناسب برای نیازهای شما با قیمت مناسب ، دشوار باشد ، به خصوص اینکه بیش از 14 روش تصفیه هوا و چندین دستگاه تصفیه وجود دارد که با هر یک از تکنیک ها مرتبط هستند ، اما با کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه در دسترس است ، ممکن است بتوانید جستجوی خود را برای مدیریت کنید. موارد زیر جهت راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا مورد توجه قرار می گیرد.

دستگاه های تصفیه هوا می توانند در انواع مختلف ، و در نتیجه ، با هزینه های مختلف ارائه شوند. برای یافتن مناسب ترین دستگاه تصفیه هوا برای نیازهای شما ، توصیه می شود تعیین کنید که دقیقاً نیاز شما چیست.

آیا چیزی می خواهید که ذرات مضر را از بین ببرد یا از شر بوها خلاص شوید؟ آیا می خواهید از کپک ها ، گرد و غبار آلرژی زا و یا شوره های حیوانات خانگی خلاص شوید؟ به این سوالات در راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا سایت سیتی سازه پرداخته می‌شود. سپس باید اندازه ، وزن و رنگ دستگاه و همچنین کنترل صدا را در نظر بگیرید.

هنگامی که نیاز خود را برای یک دستگاه تصفیه هوا تعیین کردید ، می توانید انتخاب های خود را برای یک دستگاه محدود کنید. در حالت ایده آل ، یک دستگاه تصفیه هوا که تمام نیازهای شما را با قیمت مناسب یا ارزان داشته باشد ، تصفیه کننده مناسب شما خواهد بود. در این مقاله به بررسی راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا برای تهیه این دستگاه ایده آل می پردازیم.

حتماً تحقیق کنید که هزینه تعویض فیلتر برای تصفیه کننده و قیمت هر فیلتر چقدر ممکن است باشد. ممکن است یک تصفیه کننده در ابتدا ارزان به نظر برسد ، اما ممکن است با ادامه استفاده از آن ، هزینه نگهداری آن گران تر باشد. بهترین گزینه برای دستگاه تصفیه هوا ، گزینه ای است که برای یک اتاق در نظر گرفته شده باشد. قیمت این دستگاه های تصفیه به طور کلی حدود 300 دلار است. با این حال ، دستگاه های تصفیه کل خانه ممکن است هزاران دلار هزینه داشته باشند زیرا به نصب و برق زیادی نیاز دارند.

خط آخر: توصیه می شود قبل از وارد شدن به سایت های راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا و اقدام برای خرید دستگاه تصفیه ، آنچه را که می خواهید از دستگاه تصفیه خود تعیین کنید. قیمت دستگاه های تصفیه ممکن است بسته به اهداف آنها متفاوت باشد. با این حال ، متوسط ​​قیمت یک دستگاه تصفیه هوا مناسب برای یک اتاق معمولاً 300 دلار است ، در حالی که دستگاه های تصفیه ی هوای خانه یه طور کامل ممکن است هزاران دلار هزینه داشته باشند.

روش هایی برای از بین بردن آلودگی و تصفیه هوای خانه

فضای پوشش

اگرچه ممکن است به تعداد دلخواه تصفیه کننده هوا بخرید ، اما اگر فقط یک دستگاه تصفیه هوا بخواهید ، به احتمال زیاد از آن در جایی که در تمام ساعات روز خود یا خانواده تان هستید استفاده خواهید کرد. این منطقه معمولاً اتاق نشیمن است. فضای پوشش مطلب مهمی است که در راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا باید به آن اشاره کرد.

یک دستگاه تصفیه هوا خوب باید مقدار زیادی ذرات از هوا را از بین ببرد و بهترین راه برای یافتن دستگاهی که این کار را انجام دهد؛ جستجوی دستگاه تصفیه هوا است که برای اتاقی که قصد دارید دستگاه تصفیه خود را در آن قرار دهید توصیه می شود ، مانند اتاق نشیمن. این دستگاه های تصفیه بر اساس متراژ مربع یک اتاق متفاوت است. بنابراین ، شما باید متر مربع اتاق خود را اندازه بگیرید و سپس یک دستگاه تصفیه هوا پیدا کنید که بتواند هوا را در یک اتاق به همان اندازه فیلتر کند.

قبل از پیدا کردن اندازه مناسب دستگاه تصفیه ، اندازه گیری اتاق مورد نظر برای تصفیه هوا بسیار مهم است. با در نظر گرفتن مساحت اتاق می توانید محاسبه کنید. با اندازه گیری طول و عرض کل اتاق (در فوت) و ضرب هر دو عدد با هم ، یعنی طول x عرض ، آیا می توانید کل متر مربع هر اتاق را تعیین کنید. هنگام یافتن اندازه مناسب دستگاه تصفیه هوا می توانید عدد کلی را در ذهن داشته باشید. وقتی در هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا به مشخصات محصول در جزئیات سازنده نگاه می کنید ، به شما کمک می کند.

خط آخر: توصیه می شود یک دستگاه تصفیه هوا پیدا کنید که ظرفیت تصفیه اندازه اتاق شما را داشته باشد. از آنجا که افراد بیشتری در اتاق نشیمن خود از دستگاه تصفیه هوا استفاده می کنند ، پیشنهاد می شود اتاق نشیمن همان فضایی باشد که باید اندازه بگیرید و یک دستگاه تصفیه مناسب برای آن پیدا کنید. ما در این مقاله بیشتر به راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی اشاره می نماییم.

محل قرار دادن دستگاه

در صورت تهیه دستگاه تصفیه هوا ، باید در نظر داشته باشید که برای قرارگرفتن دستگاه در کجا برنامه ریزی می کنید که می بایست راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا را بررسی بفرمایید. دستگاه های تصفیه گرید تجاری وجود دارد که کوچک و بدون مانع باشند و می توانند به تنهایی (مستقل از سایر اسباب و اثایه منزل) در هرمکانی قرار بگیرند و در صورت صلاحدید قابل جابجایی هستند ، یا دستگاه های تصفیه بزرگتری در دسترس هستند که می توانند به واحد AHU (واحد کنترل هوا) یا HVAC (گرمایش ، جابه جایی و تهویه مطبوع) متصل شوند، که در بیشتر مشاغل مانند مکان های صنعتی ، پزشکی و تجاری یافت می شود.

پس از یافتن دستگاه تصفیه هوا مناسب ، اطمینان حاصل کنید که فیلترها آن ، (اگر تعدادی فیلتر دارد) ، به راحتی کار می کنند و تمیز و جایگزین می شوند. در غیر این صورت ، ممکن است بیش از آنچه لازم است یا آنچه می خواهید در هنگام تعویض فیلترها به زحمت بیفتید.

خط آخر: اگر به دنبال یک دستگاه تصفیه هوا برای خانه خود هستید ، ممکن است بخواهید به دنبال دستگاه های تصفیه هوا کوچک ، محجوب و جابجایی آسان باشید. با این حال ، اگر به دنبال دستگاهی برای کسب و کار خود هستید ، ممکن است یک دستگاه تصفیه بخواهید که بتواند به واحد AHU یا HVAC شما متصل شود.

نوع آلودگی محیط و طراحی متناسب با اقلیم

اگر به سیستم های تصفیه هوای کامل خانگی برخورد کرده اید ، گران تر از دستگاه های تصفیه هوا مستقل و قابل حمل هستند. اما جستجوی یک راه حل کامل خانگی ، در نگاه اول در راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی ، ممکن است راه حل مناسبی برای افرادی باشد که می خواهند کل خانه خود را تمیز و سالم نگه دارند. در این راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا مواردی است که باید درباره هر دو نوع سیستم تصفیه هوا بدانید.

سیستم تصفیه هوای کل خانه در راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی

3 نوع سیستم تصفیه هوای کل خانه وجود دارد که در راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی به آن می پردازیم:

  • واحدهای مبتنی بر فیلتر: اینها مستقیماً در سیستم شوفاژخانه شما نصب می شوند تا میزان ورودی هوا را کنترل کنند.
  • واحدهای مبتنی بر مجرا: این واحدها مستقیماً در مسیر مجرای هوا نصب می شوند.
  • واحدهای مستقل: این موارد را می توان به طور مستقیم در گوشه و کنار خانه مانند کمد ، اتاق زیر شیروانی و غیره نصب کرد. نصب واحدهای تصفیه کننده هوا با خروجی موثرترین روش برای تمیز کردن هوای آلوده برای خانه شماست.

براساس یافته ها ، خرید واحدهای مبتنی بر فیلتر گرانتر از واحدهای مبتنی بر کانال هستند. آنها از هر نوع سیستم تصفیه هوای کل خانه به هزینه نگهداری و بهره برداری بهینه تری نیاز دارند. معایب استفاده از دستگاه های تصفیه هوای کل خانه می تواند موارد زیر باشد:

  • خرید و همچنین نگهداری آنها گران است.
  • بازده انرژی متناسب نیست زیرا به فیلتراسیون هوا در تمام شبانه روز نیاز دارد.
  • آنها در همه انواع خانه ها و ساختارهای خانه جای نمی گیرند.

آیا دستگاه تصفیه هوا کرونا را از بین می برد ؟

سیستم تصفیه هوا قابل حمل

برای اکثر افراد، دستگاه های تصفیه هوای کل خانه ممکن است یک خرید عملی هم برای صرفه جویی در مصرف انرژی و هم برای دوام آن نباشد. از طرف دیگر ، خرید یک دستگاه تصفیه هوا قابل حمل ، از نوعی که در بالا در بالا به آن پرداختیم ، اساساً برای محافظت از اتاقی است که در آن نگهداری می شود.

این مجموعه گزینه های انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد ، از نظر انرژی کم است و نسبت به سیستم های تصفیه هوای کل خانه با هزینه عملیاتی نسبتاً کم همراه است. می توانید وقتی در اتاق هستید دستگاه تصفیه هوا را روشن نگه دارید و وقتی بیرون هستید آن را خاموش کنید. استفاده و نگهداری آن بسیار ساده است. به علاوه ، با استفاده از فن آوری تصفیه هوا پیشرفته ، دستگاه های تصفیه هوای قابل حمل؛ تمیز کردن و کارایی عالی هوا را ارائه می دهند. می توانید آنها را از اتاق به اتاق دیگر ببرید. و می توانید اندازه مناسب و متناسب با خانه خود را خریداری کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه های تصفیه هوا قابل حمل این است که شما می توانید انواع خاصی را براساس شرایط پزشکی خود خریداری کنید (در صورت داشتن آلرژی یا سایر مشکلات تنفسی). طیف گسترده ای از ویژگی های موجود در دستگاه های تصفیه هوا قابل حمل اثبات میزان کارآیی و تاثیر آن است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • چندین سرعت فن
  • قابلیت تغییر فیلتر
  • ویژگی های کنترل از راه دور
  • کنترل دیجیتال
  • چرخ های کاستور برای قابلیت حمل بهتر
  • سنسورهای کیفیت هوا
  • شاخص های تغییر فیلتر

اگر می خواهید عملکرد را بیش از ظرفیت انتخاب کنید ، خرید دستگاه تصفیه هوا قابل حمل انتخاب صحیحی است.

عملکرد و قدرت تصفیه

در این قسمت از راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا می خواهیم به این عملکرد و قدرت تصفیه دستگاه بپردازیم.

هپا

فیلترهای HEPA (با قابلیت گیرانداختن ذرات معلق با کارایی بالا) ذراتی را به دام می اندازند که در تصفیه هوا بسیار موثر هستند. این فیلترها می توانند تقریباً 100٪ از آلاینده های هوا از جمله گرده ، کپک ، هاگ قارچ ، شوره حیوانات خانگی و ریزگردها را از بین ببرند.آنها می توانند ذراتی به قطر 3/0 میکرون را از بین ببرند ، از آنجا که آلاینده های هوا در این اندازه می توانند باعث بیماری های تنفسی شوند، این یک مزیت قابل توجه است.

دستگاه های تصفیه هوا با فیلترهای HEPA از فن ها برای جذب آنها به داخل فیلترها استفاده می کنند و آنها را در دستگاه گیر می اندازند. این فرآیند برای محیط زیست بهتر است زیرا هیچ ازن تولید نمی کند. این دستگاه ها عمدتا به همین دلیل ترجیح داده می شوند علاوه بر این که به سرعت و بی سر و صدا کار می کند و یک وسیله ایده آل در خانه است. با این حال ، دستگاه های تصفیه هوا با فیلترهای HEPA به طور کلی به انرژی زیادی نیاز دارند ، در از بین بردن دود تنباکو یا بوی نامطبوع خانگی خیلی مفید نیستند و هر چند سال یکبار فیلترهای آنها احتیاج به تعویض دارند ، اگرچه برخی از فیلترها قابل شستشو هستند.

فناوری HEPA از فیلترهای الیافی که مرتباً تا شده اند برای ایجاد پیچ و خم رشته های الیاف استفاده می کند. با این کار جریان هوا و فیلتراسیون بهتر هوا تا آخر عمر سرویس فیلتر تضمین می شود. هنگامی که فیلتر HEPA پر شد ، این بدان معنی است که پر از گرد و غبار است ، فیلتر کردن هوا بلافاصله متوقف می شود. این بدان معنی است که فیلترهای HEPA ، براساس نوع استفاده، باید هر 2 تا 4 سال یکبار تعویض شوند. اثربخشی فناوری HEPA فراتر از جلوگیری از بیماریهای قلبی ناشی از آلودگی هوا است. یک مطالعه به این نتیجه رسید که مقدار کل ذرات معلق در هوا را کاهش می دهد که باعث بهبود سلامت رگ های خونی و سایر نشانگرهای خون در بدن می شود.

خط آخر: دستگاه های تصفیه هوا با فیلترهای HEPA مورد علاقه مشتری قرار می گیرند زیرا اکثریت آلاینده ها را به صورت ساکت و کارآمد از هوا خارج می کنند ، اما در استخراج دود یا بوی دخانیات از محیط، بسیار موثر نیستند.

فیلترهای کربن فعال

فیلترهای کربنی از فناوری کربن فعال که قابلیت جذب بالایی دارند ، استفاده کامل می کند. این یک روش بسیار موثر در تصفیه هوا است ، نوعی که از اوایل دهه 1900 مورد استفاده قرار می گرفت. فیلترهای کربن (که به طور معمول در دستگاه تصفیه هوا برای دود یافت می شوند) برای فیلتر کردن انتشارات شیمیایی ، دود سیگار و سایر بوهای مضر، موثر هستند. و بر خلاف تصورات رایج ، فیلترهای کربن هوای گرفته شده را به عقب نمی رانند ، بنابراین از احتمال آلودگی مجدد جلوگیری می کند. افرادی که مبلمان فرش و اثاثه یا لوازم داخلی زیادی دارند ، فناوری کربن فعال را انتخاب می کنند زیرا فرمالدئید موجود در این مواد سنگین را جذب می کند.

به بیان ساده ، فناوری کربن فعال یک راه حل خوب برای از بین بردن گرد و غبار ، گرده گل و سایر مواد تحریک کننده برای حیوانات خانگی ، کودکان و آلرژی ها است. نکته منفی فناوری کربن فعال این است که آنها به اندازه فناوری HEPA کارآمد نیستند. آنها هوا را از مواد حساسیت زا و ترکیبات موجود در هوا تصفیه نمی کنند.

فیلترهای الکترواستاتیک

واحدهایی که از فیلترهای HEPA استفاده نمی کنند(در مقایسه با دستگاه های تصفیه هوا با فیلترهای HEPA) ، نتایج رضایت بخشی کمتری به دست می آورند. در عوض ، آنها از فن آوری الکترونیکی برای تغییر ذرات استفاده خواهند کرد تا روی مبلمان ، کف و لباس شما گیر کنند نه در خود دستگاه. این ممکن است خیلی موثر نباشد زیرا ذرات در صورت انجام نشدن بلافاصله غبارروبی یا جاروبرقی، به هوا باز می گردند.

خط آخر: اگر خانه خود را اغلب اوقات غبارگیر و جارو برقی نمی کنید ، از دستگاه های تصفیه هوا که از فناوری الکترونیکی استفاده می کنند ،(و فیلترهایHEPA  ندارند یا استفاده نمی کنند) ، توصیه نمی شوند زیرا باعث می شوند ذرات معلق در هوا به جای اینکه در دستگاه تصفیه گیر کنند ، روی مبلمان قرار بگیرند و باعث می شود آنها رها شوند و دوباره به هوا بازگردند.

تصفیه کننده های با اشعه ماورا بنفش

برخی از دستگاه های تصفیه هوا ، مانند دستگاه های تصفیه کننده UVGI (میکروب کشی با اشعه ماورا بنفش) ، از فن ها برای مکش هوا استفاده می کنند و سپس با اشعه ماوراء بنفش به ذرات اطراف شلیک می کنند که موجودات خطرناک موجود در هوا را از بین می برد یا غیرفعال می کند. این دستگاه های تصفیه همیشه موثر نیستند زیرا لازم است ذرات بزرگتر چندین بار توسط اشعه ماوراء بنفش مورد اصابت گلوله قرار بگیرند تا کاملاً از بین بروند.

لامپ هایی که دستگاه تصفیه استفاده می کند با گذشت زمان تأثیر خود را از دست می دهد ، به این معنی که مصرف کننده باید مرتبا لامپ ها را تعویض کند که باعث تحریک می شود. همچنین خریداران ممکن است از این واقعیت که دستگاه های تصفیه کننده UVGI در برابر دود ، بو ، مواد حساسیت زا یا مواد شیمیایی کار نمی کنند ، ناراحت شوند.

خط آخر: مصرف کنندگان ممکن است کاملاً از دستگاه های تصفیه هوا UVGI راضی نباشند زیرا در از بین بردن ذرات بزرگ که باعث می شود آلاینده هایی مانند دود ، بو ، مواد آلرژی زا و مواد شیمیایی در هوا رها شوند ناتوان است و لامپ ها باید مرتباً تعویض شوند. دستگاه های تصفیه هوا که از فناوری UV استفاده می کنند به اندازه فناوری HEPA یا کربن فعال کارآمد نیستند. اما آنها به خوبی می توانند از شر باکتری ها و ویروس ها خلاص شوند. بر اساس میزان ورود نور به اتاق شما ، شدت فناوری اشعه ماورا بنفش افزایش می یابد. استفاده از دستگاه های تصفیه هوا با فناوری UV نقاط منفی زیادی دارد. بنابراین بهتر است از فناوری HEPA یا کربن فعال به عنوان سیستم نهایی تصفیه هوا برای خانه خود استفاده کنید.

تصفیه کننده یونیز کننده هوا

دستگاه های تصفیه یونیزه فرآیند تخلیه تاج را انجام می دهند. در این فرآیند ، اتمهای خنثی از میدان الکتریکی تصفیه کننده عبور کرده و به یون مثبت یا منفی تبدیل می شوند براساس این که اتم، الکترون از دست بدهد یا الکترون به اتم اضافه شود. سپس این یونها به آهن ربایی درون دستگاه جذب می شوند ، به این معنی که از هوا خارج می شوند.

این نوع دستگاه های تصفیه باعث می شود که ذرات روی مبلمان مانند دیوار کنار دستگاه تصفیه کننده شما قرار بگیرند ، که ممکن است برای مصرف کنندگان خوشایند نباشد. همچنین با پاکسازی و گردش هوا ، تاثیری بر روی بوهای نامطبوع ندارند و میکروب ها را از بین نمی برند و سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. برای یافتن یک تصفیه کننده که سر و صدای کمی تولید می کند ، واحدهایی را جستجو کنید که حدود 35 دسی بل هستند.

خط آخر: از طریق فرایند تخلیه تاج ، تصفیه کننده های یونیزه کننده، اتم های خنثی را به یون مثبت یا منفی تبدیل می کنند که می تواند به آهن ربایی تصفیه کننده ویا وسایل منزل شما جذب شود. این دستگاه های تصفیه می توانند سر و صدای زیادی تولید کنند ، اما دستگاه های تصفیه کم صدا با حدود 35 دسی بل در دسترس هستند.

دستگاه تولید کننده اوزون

برخی از تصفیه کننده ها ممکن است برای استفاده روزمره خوب نباشند زیرا اهداف خاصی را دنبال می کنند. به عنوان مثال ، ژنراتورهای ازن به طور خاص برای از بین بردن باکتری هایی مانند آنهایی که درکپک و پوسیدگی نقش دارند ، استفاده می شوند.

اگرچه این می تواند مفید باشد ، اما عوارض آن بوی دائمی و هوای استریل شده به جای اکسیژن تمیز است که می تواند برای سلامتی فرد خطرناک تر از آلاینده های متوسط ​​هوا باشد. آژانس حفاظت از محیط زیست به منظور سلامتی شما ، مصرف کنندگان را در مورد این محصولات هشدار می دهد.

میزان صدای دستگاه تصفیه هوا

حتماً شنیده اید که کسی حداقل یک بار در زندگی خود از یک دستگاه تصفیه هوا پر سر و صدا شکایت داشته است. مهم است که هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب برای خانه ، میزان سر و صدا را نیز در نظر بگیرید. با توجه به میزان صدایی که دستگاه تصفیه هوا تولید می کند ، می توانید تصمیم بگیرید که آن را در کدام اتاق قرار دهید. شما در مورد درجه بندی نویز دستگاه تصفیه هوا چه چیزی باید بدانید؟ در این راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا به این مورد می پردازیم.

نوع صدایی که دستگاه تصفیه هوا تولید می کند فقط صدا نیست بلکه امواج فشار هوا است که از فن تصفیه کننده هوا در ارتعاش داخل دستگاه سرچشمه می گیرد. این سر و صدا اغلب نادیده گرفته می شود ، اما گاهی اوقات شدت صدا افزایش می یابد و باعث ایجاد صدای ناخوشایند و جیغ آور می شود.

برای اینکه بتوانید سطح صدای دستگاه تصفیه هوا را اندازه گیری کنید ، باید به دسی بل یا سطح dB یک نگاه کنید. حتی ساکت ترین دستگاه تصفیه هوا نیز سطح dB را در اختیار شما قرار می دهد بنابراین دانستن این امر برای فرآیند خرید دستگاه تصفیه هوا بسیار مهم است. بر اساس یک گزارش ، میزان صدا برای یک دستگاه تصفیه هوا 15 تا 36 دسی بل است.

در همین حال ، هر چیزی بین 50 تا 90 دسی بل از سطح صدای یخچال و فریزر تا ماشین چمن زنی متغیر است. طبق یک مطالعه ، سطح سر و صدای بالای 60 دسی بل برای زندگی با انسان بسیار بلند در نظر گرفته شده است. همه دستگاه های تصفیه هوا دارای درجه ریز دسی بل برای مصرف کنندگان هستند. در هنگام تصمیم گیری نهایی ، به ویژه هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا در راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی برای اتاق خواب ، این سطح به شما کمک می کند. جایی که فقط صدای ترافیک یا صدای پرندگان قابل قبول است!

خط آخر: یافتن سطح جهانی دسی بل برای یک دستگاه تصفیه هوا کافی نیست. مانند اکثر ویژگی ها ، این نیز یک فاکتور ذهنی است که کاملاً به هر فرد بستگی دارد. ممکن است با سطح 60 دسی بل راحت باشید در حالی که دیگران آن را ناخوشایند می دانند. همچنین ، مکانی که دستگاه تصفیه هوا را قرار می دهید بر میزان صدا نیز تأثیر می گذارد.

نرخ تحویل یا CADR

نرخ تحویل هوای پاک CADR یک شاخص مختصر است که کل حجم هوای فیلتر شده را تعریف می کند. اگر مقدار زیادی ذرات گرد و غبار ، تنباکو ، گرده و سایر میکروب ها در هوا وجود داشته باشد ،باید CADR دستگاه تصفیه هوا بالاتر است.

اگر تازه کار هستید ، درک برخی از برچسب ها و اختصارات دستگاه های تصفیه هوا گیج کننده است. به همین دلیل محدود کردن هر ویژگی مرتبط با دستگاه های تصفیه هوا به شما کمک می کند تا به راحتی از تصمیم خود عبور کنید. اگر در خانه با گرد و غبار ، گرده ، تنباکو و سایر مواد محرک ملایم هستید ، ضروری است که دستگاه تصفیه هوا که خریداری می کنید قادر به انجام وظیفه پیش رو باشد.

اما دانستن رتبه های CADR یک دستگاه تصفیه هوا تنها راه تعیین ارزش آن در بازار نیست. یک دستگاه تصفیه هوا با درجه بالاتر CADR موثر است ، اما این همچنین می تواند به معنی کاهش اثربخشی آن با گذشت زمان باشد. از این رو ، انتخاب دستگاه تصفیه هوا بر اساس CADR آن یکی از اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

همراه با درجه بندی CADR یک دستگاه تصفیه هوا ، اندازه گیری های مساحت سطح دستگاه تصفیه را پیدا خواهید کرد. این یک روش عالی برای تعیین کارآیی و قدرتمند بودن دستگاه تصفیه هوا هنگام قرارگیری در اتاق های کوچکتر است. با خرید دستگاه تصفیه هوا با CADR پایین، کارایی می تواند در مدت زمان بیشتری نسبت به دستگاه تصفیه هوا با CADR بالاتر حفظ شود. بنابراین بررسی همه فاکتورها ، از جمله دوام و ویژگی های تعویض فیلتر ، هنگام در نظر گرفتن درجه CADR هر دستگاه تصفیه هوا مهم است.

برخی از معایب یا محدودیت های رتبه بندی CADR این است که آنها فیلتر گاز یا ذرات ریز را اندازه گیری نمی کنند. بنابراین نمی توانید تعیین کنید که دستگاه تصفیه هوا با درجه بندی CADR چگونه حجم خاصی از ذرات ریز گرد و غبار را از هوا فیلتر می کند. سایر ترکیبات فرار از جمله آلاینده های هوا و بوها نیز توسط رتبه بندی CADR دست نخورده اند.


بیشتر بخوانید: مکان هایی که به دستگاه تصفیه هوا نیاز دارند


تهویه در ساعت یا AC

تهویه در ساعت ACH تعیین می کند که دستگاه تصفیه هوا با توجه به اندازه اتاق در هر ساعت با چه سرعتی می تواند هوا را فیلتر کند. بنابراین برای افرادی که با آلرژی یا آسم دست و پنجه نرم می کنند ، این اطلاعات می تواند کمک کند. بر اساس گزارش های اخیر ، یک دستگاه تصفیه هوا استاندارد می تواند هوا را در هر اتاق مشخص 4 بار در ساعت فیلتر کند. نرخ ایده آل 4 چرخه فیلتر در ساعت می تواند انواع محرک ها ، باکتری ها ، ترکیبات شیمیایی و ویروس ها را به طور موثری از بین ببرد.

با توجه به اندازه اتاق شما ، یعنی مساحت مربع ، یافتن یک دستگاه تصفیه هوا که حتی مواد حساسیت زای میکروسکوپی را که ممکن است باعث واکنش شدید آلرژیک شوند ، فیلتر و تصفیه می کند ضروری است. تصفیه هوا ، تنفس مناسب را فراهم می کند که اولویت اول بیماران آسم است.

هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا ، برچسب هایی با نرخ 4 ACH برای اکثر اتاق ها مقدار پیشنهادی است. برای اینکه بتوانید از چنین دستگاه تصفیه هوا بیشترین بهره را ببرید ، ارزیابی مکعب هوای پردازش شده در هر دقیقه (CFM) نیز گزینه مناسبی است. این اندازه گیری سرعت تصفیه هوا به مترمکعب هوای هر اتاق در ساعت را اندازه گیری می کند.

جستجو در تصفیه کننده هایی هوا که توسط وزارت بهداشت مجاز شناخته شده و دارای پروانه ساخت (تولید) تجهیزات پزشکی از اداره كل تجهیزات پزشکی باشد. اثبات شده است که تجهیزاتی که توسط وزارت بهداشت تأیید شده اند ، محصولات مناسبی هستند.

شما می توانید بگویید کدام دستگاه های تصفیه هوا توسط وزارت بهداشت توسط آرم روی بسته بندی محصول تأیید شده اند. این محصولات اندازه اتاق پیشنهادی بر اساس مدل دستگاه را نشان می دهند؛ اگر از آزمایش انرژی عبور کرده باشد و معیارهای استاندارد و پروانه ساخت (تولید) تجهیزات پزشکی را داشته باشد و نشان دهد که مسئول کاهش کدام نوع از آلاینده ها است.

خط آخر: دستگاه های تصفیه هوا هنگام تأیید محصولات توسط وزارت بهداشت و دارای پروانه ساخت (تولید) تجهیزات پزشکی از اداره كل تجهیزات پزشکی توسط مشتریان تایید شده اند. اطمینان حاصل می شود که این دستگاه های تصفیه که آنطور که باید کار می کنند ، از سطح انرژی مناسب استفاده می کنند و برای محیط زیست و سلامتی شما مفید هستند.

خرید انواع دستگاه تصفیه هوا از سایت سیتی سازه

نتیجه

اگر شما به تمیز کردن هوا در فضای زندگی خود علاقه دارید ، اما نمی خواهید در یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه گذاری کنید ، می توانید پنجره ها و درها را باز نگه دارید ، که می تواند هوا را به گردش در آورد ، اما ممکن است برای انواع آب و هوا مناسب نباشد. می تواند حشرات و آلاینده های فضای باز را وارد کند. همچنین باید مرتباً گرد و غبار و جاروبرقی بکشید ، در بیرون سیگار بکشید ، خود و حیوانات خانگی خود را تمیز نگه دارید و خانه خود را در دمای مناسب نگه دارید. این روش ها به اندازه کافی ساده به نظر می رسند ، اما برای برخی ، انجام آنها به طور منظم دشوار است. بنابراین ، بهترین و راحت ترین راه برای حداقل نگه داشتن آلاینده های هوا در خانه یا محل کار خود استفاده از دستگاه تصفیه هوا است.

دستگاه های تصفیه هوا فیلتر کردن انواع آلاینده ها ، باکتری ها و ویروس ها از هوا را به خوبی انجام می دهند. در حالی که برخی از دستگاه های تصفیه هوا با درجه پایین تر ، در این فرآیند ترکیبات آلی فرار منتشر می کنند ، یافتن نوع تصفیه هوا مناسب و سالم و 100٪ کارآمد ، به تلاش نیاز دارد. این زمانی است که این راهنما مفید است.

وقتی می دانید کدام ویژگی را جستجو کنید و عواملی را باید در نظر بگیرید می توانید از سرمایه خود بیشترین استفاده را ببرید. خرید چنین دستگاه گران قیمت و با دوام کار ساده ای نیست. چیزی که به بهبود کیفیت کلی هوا و مقابله با آلرژی و سایر مشکلات تنفسی بستگی دارد.

استفاده از فیلترهای HEPA به جای فیلترهای کربن فعال می تواند مزایای خاص خود را داشته باشد. با این وجود ، لازم به یادآوری است که استفاده از فیلترهای کربن فقط برای 6 ماه برای سلامتی و کیفیت هوای داخل خانه مفید است. بنابراین تمرکز روی فیلترهای کربن فعال کار بدی نیست زیرا هزینه آنها از HEPA کمتر است. برای ماندگاری بیشتر دستگاه تصفیه هوا، از راهنمای تمیز کردن و نگهداری فیلترها استفاده کنید. در این راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی فرصت شرح کامل این موضوع نمی باشد.

آخرین موردی که باید در مورد آن صحبت شود؛ خدمات مشتری است. یافتن یک دستگاه تصفیه هوا مناسب به معنای اعتماد به برندی است که نیازهای شما را برآورده می کند. و اگر مارک تجاری قدردانی و پذیرای انتقاد و همچنین تعارف شما نباشد ، چگونه دیگر بازخورد خود را به آن پیشنهاد می کنید؟ با این اوصاف ، یافتن خدمات عالی برای مشتریان درصورتی که به راحتی در دسترس باشد ، نکته مثبت عمده بسیاری از مصرف کنندگان است.

شما همچنین می خواهید محصولی را با ضمانت و ضمانت عملکرد خوب انتخاب کنید. برای یک دستگاه تصفیه هوا استاندارد ، حداقل ضمانت محصول باید یک سال باشد. بنابراین شما در یک دستگاه تصفیه هوای بی اثر هزینه زیادی نمی کنید و باید بلافاصله پس از آن کالا را پس دهید. درنهایت باعث هرج و مرج و ناراحتی بیشتری می شود.

اگر هنوز در مورد اثربخشی دستگاه تصفیه هوا که می خواهید خریداری کنید سوالی دارید ، برای کسب اطلاعات بیشتر این راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا را مطالعه نموده و با سازنده تماس بگیرید روش خوبی برای ادامه کار است. همچنین می توانید به بهترین متخصصان تصفیه هوا نزدیک به فروشگاه لوازم خانگی محلی خود دسترسی پیدا کنید یا برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های تصفیه هوا با یک نفر آنلاین تماس بگیرید.