راهکارهای ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه

هنوز هم می‌توان با به کار بردن برخی از راهکارهای ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه ، حسی متفاوت و تازه را در خانه ایجاد کرد. برای از بین بردن روزمرگی زندگی و تغییر حال‌وهوای خانه مجبور نیستید با صرف هزینه‌های گزاف مبلمان خانه را عوض کنید یا دیوارتان را با کاغذ دیواری بپوشانید. اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید می‌توانید با صرف کمترین هزینه، دکوراسیون خانه را تغییر دهید و خودتان نیز با این تغییر احساس خوبی داشته باشید.

دیوارها را با تصاویر زیبا، ظروف تزئینی و بشقاب تزئین کنید.

راهکارهای ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه

با استفاده از بشقاب‌های قدیمی، نقاشی‌های زیبا و کارهای هنری خودتان، به دیوارها حال و هوای تازه‌ای ببخشید.

یکی از دیوارها را به عکس‌های خانوادگی اختصاص دهید.

یکی از راه های ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه، استفاده از عکس‌های خودتان و عزیزانتان است. با این کار نه‌تنها دکوراسیون زیباتری خواهید داشت، بلکه فضایی برای خود ایجاد خواهید کرد که در آن احساس آرامش و صمیمیت خواهید کرد.

معجزه رنگ ها را فراموش نکنید.

modern pink bathroom ideas by laufen 1

به هنگام تغییر دکوراسیون، از معجزه رنگ‌ها غافل نشوید. رنگ‌آمیزی خانه هزینه آن‌چنانی برای شما نخواهد داشت، اما تأثیری شگفت‌انگیز در دکوراسیون منزلتان ایجاد خواهد کرد.

برای آشنایی بیشتر با تأثیرات روانشناسی رنگ‌ها این مطلب را از دست ندهید.

نقش آینه‌ها در دکوراسیون داخلی

استفاده از آینه

آینه‌ها یکی از محبوب‌ترین المان‌های طراحی هستند. این وسایل دوست‌داشتنی قیمت ارزانی دارند و می‌توانند تغییر زیادی در دکوراسیون منزل شما به وجود بیاورند. شما می‌توانید از آینه‌های ساده استفاده کنید و آن را به شکل دلخواه خود تزئین کنید. سعی کنید از خلاقیتتان برای به وجود آوردن آینه‌ای زیبا و متفاوت استفاده کنید.

این مطلب را بخوانید تا بیشتر با موارد استفاده از آینه ها آشنا شوید.

مجبور نیستید مبل خانه را تغییر دهید!

به جای تغییر مبل خانه و صرف هزینه‌ای گزاف، از پارچه‌های رومبلی استفاده کنید. این پارچه‌ها می‌توانند با رنگ جدید دیوارتان ست شوند و فضایی جدید به وجود بیاورند. علاوه بر این از تاثیر جذاب کوسن‌ها غافل نشوید. کوسن‌ها می‌توانند باعث ایجاد تنوع شوند و شخصیت جدیدی به مبلتان بدهند.

کتابخانه خود را زیبا سازید.

تغییر دکوراسیون خانه

قفسه‌های کتابتان می‌توانند جایی برای آثار هنری، گلدان‌های کوچک و مجسمه‌های زیبا باشند. سعی کنید کتاب‌های متناسب و همرنگ کتابخانه را کنار هم بچینید و هارمونی رنگی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید کتاب‌های زیبایتان را قاب کنید و به دیوار آویزان کنید.

از المان‌های معماری استفاده کنید.

راهکارهای ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه

اگر انباری خانه شما پر از قاب پنجره، در و وسایل دیگر است، می‌توانید از این المان‌ها برای تغییر دکوراسیون خود استفاده کنید و فضایی متفاوت به وجود بیاورید.

از میزهای غذاخوری به عنوان میز کار استفاده کنید.

راهکارهای ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه

اگر در خانه کار می‌کنید و به فضای بیشتری برای کار احتیاج دارید، مجبور نیستید از میزهای اداری استفاده کنید. شما می‌توانید از میزهای غذاخوری قدیمی که فضای بیشتری برایتان فراهم می‌کنند، استفاده کنید. همچنین کوتاه کردن پایه میزهای بلند چوبی و تبدیل کردن آن ها به میزهای قهوه کوتاه، یکی از راهکارهای ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه است.

راهکارهای ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه

یک بخش خانه را به گلخانه تبدیل کنید.

یکی دیگر از راهکارهای ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه این است که قسمتی از خانه که نورگیر مناسبی دارد را به گلخانه تبدیل کنید. برای این کار می‌توانید از گوشه‌ی نورگیر اتاق یا لبه پنجره استفاده کنید. با این کار حس زندگی را به خانه خود القا می‌کنید. نگهداری از گل و گیاه حس تازگی را در شما به وجود می‌آورند و انرژی‌های منفی خانه را کم می‌کنند.

کابینت‌هایتان را نونوار کنید.

برای تغییر حال‌وهوای آشپزخانه می‌توانید کابینت‌ها را رنگ کنید یا برچسب جدیدی روی آن‌ها بچسبانید. از آن‌جایی که کابینت‌ها بخش اعظمی از آشپزخانه را اشغال می‌کنند با تغییر رنگ یا برچسب آن‌ها، حس جدیدی در آشپزخانه به وجود می‌آید.