[vc_row][vc_column][vc_column_text]

یکی از مهم‌ترین بخش‌ های یک آشپزخانه که در واقع قلب آشپزخانه محسوب می‌شود، اجاق‌گاز است. امروزه که خانه‌ ها به مرور کوچک‌ تر می‌شوند، اجاق‌گازهای حجیم و به اصطلاح مبله جایی در میان آشپزخانه ندارند. با توجه به گسترش و تنوع در تولید و فروش اجاق‌ گاز های صفحه ای نکاتی را در راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی در این مقاله برای شما تهیه کرده ایم. در این مطلب اجاق‌ گاز های صفحه ای را از نظر جنس بدنه، تعداد شعله‌ ها، محل قرارگیری شعله‌ ها، ابعاد و نکات ایمنی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انواع اجاق گاز های رومیزی

همانطور که میدانید اجاق گاز های رومیزی به دو گروه برقی و گازی تقسیم می شوند. ما در این مقاله کوشش میکنیم تفاوت ها را توضیح دهیم.

اجاق گاز صفحه ای برقی

گازبرقی یا به غلط مصطلح اجاق گاز های صفحه ای برقی همانطور که از نامش مشخص است با برق کار میکنند و به گاز شهری اتصال ندارند. این گروه از اجاق ها برای مناطقی که دسترسی به گاز میسر نیست مناسب میباشد. قیمت اجاق گاز های برقی بالاتر از اجاق های گازی است و عمدتا از کیفیت بالاتری برخوردارند.

اجاق گاز صفحه ای برقی

اجاق گاز صفحه ای گازی

اجاق گازهای صفحه ای گازی با توجه به شکل ظاهری و جنس صفحه به سه گروه تقسیم می شوند.  ما در ادامه راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی کوشش میکنیم این سه گروه را توضیح دهیم.

اجاق گاز صفحه ای استیل

اجاق گاز صفحه ای استیل

این دسته از اجاق‌ گاز ها دارای آلیاژ های گوناگون هستند و به اشکال متنوعی نیز یافت می‌شوند اما بیشتر به دو صورت استیل ساده و استیل آجدار موجودند. سهولت در تمیز کردن با در نظر گرفتن استفاده از مواد شوینده استاندارد (موادی که به استیل آسیب نمی‌زنند) که عموماً در راهنمای استفاده از خود محصول خریداری‌ شده گنجانده شده است، توجه مصرف‌ کنندگان را به خود جلب کرده است. البته همان‌طور که انتظار می‌رود اجاق‌ گاز های استیل آجدار با توجه به برآمدگی‌ هایی که در سطح خود دارند زمان بیشتری را برای تمیز کردن خواهند گرفت. شما میتوانید با استفاده از فیلتر سمت راست یا پایین سایت برند و تعداد شعله را انتخاب نمایید.

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای

اجاق‌ گاز های تو کار شیشه‌ ای که شیشه آن در دو رنگ سفید و مشکی ساخته می‌شوند، بسیار متنوع هستند. این اجاق‌ گاز ها با شیشه‌ های نشکن و مقاوم در برابر حرارت ساخته می‌شوند که برخلاف تصورات عموم به‌ راحتی شکسته نمی‌شوند. نکته مورد توجه در استفاده از اجاق‌گازهای صفحه ای شیشه ای نظافت آن‌ ها است. هر چند بسیاری از شیشه‌ های مورد استفاده در این اجاق‌ گاز ها به صورتی ساخته شده‌اند که به‌ راحتی تمیز می‌شوند، برای استفاده ماندگار و بهینه‌ تر، لازم است که اجاق‌ گاز شیشه ای‌تان را به صورت مرتب پس از طبخ غذا تمیز کنید. شما میتوانید برای مشاهده و خرید اجاق گاز رومیزی کلیک کنید و با استفاده از فیلتر سمت راست یا پایین سایت نوع شیشه، برند و تعداد شعله را انتخاب نمایید.

اجاق گاز صفحه ای استیل و شیشه ای

اجاق گاز صفحه ای استیل و شیشه ای

در قسمت وسط این اجاق گاز ها از شیشه و دور تا دور آن از استیل استفاده می‌شود. اجاق گاز های توکار شیشه و استیل ظاهر زیبا و منحصر به‌ فردی به آشپزخانه شما می‌بخشند. این نوع از اجاق گاز ها بر خلاف زیبایی معمولا از قیمت بالاتری برخوردار هستند. شما میتوانید با استفاده از فیلتر سمت راست یا پایین سایت برند و تعداد شعله را انتخاب نمایید.

اجاق گاز های رومیزی چه ویژگی هایی دارد ؟

2021 Small Modern Kitchen Ideas

ما در  راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی کوشش میکنیم این ویژگی ها را توضیح دهیم. مهمترین ویژگی اجاق گاز های رومیزی حجم و وزن کم آن است. همچنین از دیگر ویژگی های اجاق گاز های رومیزی میتوان به تنوع رنگ و اندازه اشاره کرد. این نوع از اجاق گازهای با توجه به نیاز و سلیقه شما مدل های بسیار زیادی دارند. شما میتوانید با کلیک بر روی هر یک از برندهای زیر انواع مدل ها را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است با توجه به بررسی های تخصصی کارشناسان ما، برندهای زیر به ترتیب اولویت از نظر کیفیت از بالا به پایین و از نظر قیمت از پایین به بالا مرتب شده اند. همانطور که میدانید این اولویت بندی کلی است و در مدل ها و دوره های زمانی مختلف متفاوت خواهد بود.

محصولات سیتی سازه : اجاق گاز رومیزی اخوان

شایان ذکر است حداکثر تخفیف ها به صورت لحظه ای بر روی سایت سیتی سازه اعمال میشود. در صورتی که خرید شما به صورت عمده است با همکاران ما تماس بگیرید تا پیش فاکتور برای شما ارسال گردد. زمان ارسال تهران ۱ الی ۳ ساعت و ارسال به شهرستان ۱ الی ۲ روز می باشد.

مزایا و معایب اجاق گاز صفحه ای توکار

با توجه به مزایا و معایب اجاق گاز رومیزی به سبب زیبایی، کارایی و حجم کمتر و بسیاری از مزیت‌های دیگر در قلب آشپزخانه‌ها جا خوش کرده‌اند. از گازهای رومیزی یا توکار برای استفاده در آشپزخانه‌های جدید استقبال زیادی می‌شود. اگر نیازی به فرگاز نداشته باشید، با استفاده از گازهای توکار فضای بیشتری خواهید داشت و می‌توانید قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را در کابینت‌های زیر گاز قرار دهید. این ویژگی‌ها به همراه سهولت در نصب و جابه‌جایی آن، اجاق گازهای توکار را برای استفاده‌ از فضای کابینت‌ها در منازل و حتی ادارات معمول و حتی ضروری می‌کند. از معایب اجاق گازهای رومیزی میتوان به نداشتن فر اشاره کرد که با توجه به مدرن شدن آشپزخانه ها و تولید فرهای توکار در کابینت این نیاز نیز به روش برتری رفع گردیده است.

مزایا:

  • حجم کمتر
  • تمیز کردن آسان
  • طراحی زیبا و مدرن
  • سهولت در نصب و جابجایی

معایب:

  • نداشتن فر
  • نداشتن شیشه روی گاز

 

برای خرید گاز رومیزی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

برای خرید گاز رومیزی باید جنس بدنه ، تعداد شعله های اجاق گاز صفحه ای ، محل قرار گیری شعله بزرگ (پلوپز) و اندازه اجاق گاز توجه کرد. هر یک از این موارد به صورت تخصصی و و ویژه در ادامه توضیح داده میشود پس با ما همراه باشید.

جنس بدنه

اجاق‌گازهای رومیزی اغلب در سه حالت استیل، شیشه، و ترکیب شیشه و استیل موجود هستند که پیشتر توضیح داده شد. رنگ اجاق گازهای صفحه ای اغلب استیل است اما در طراحی های جدید شیشه مشکی و یا سفید مد شده است. البته رنگ های خاص و طرح های سفارشی هم مثل آینه ای، لعابی، سرامیکی و صفحه لمسی موجود است که با توجه به توضیحات و سلیقه خود در آشپزخانه میتوانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین سر شعله ها و قطعات اصلی اجاق گازها به دو نوع اجاق گاز ساخت ایران و اجاق گاز ساخت ایتالیا تقسیم می شوند. اجاق گازهایی که سرشعله و قطعات ایتالیایی دارند با صفحه ساخت ایران تولید می شوند لذا شما میتوانید با هزینه کمتر نسبت به اجاق گاز خارجی از کیفیت بالای این اجاق گاز ها استفاده کنید.

تعداد شعله های اجاق گاز صفحه ای

اجاق‌ گاز های رومیزی معمولاً از تک شعله تا شش شعله موجود هستند که انواع دو شعله، چهار شعله و پنج شعله در آشپزخانه‌ها رایج‌تراند. باید توجه داشت که در هنگام خرید اجاق‌گاز تعداد شعله بر اساس میزان استفاده، حجم پخت‌و‌پز و نوع طبخ غذا انتخاب شود. مصرف‌کنندگان ایرانی بیشتر اجاق‌گازهای چهار‌شعله و پنج‌شعله را ترجیح می‌دهند. اجاق گاز رومیزی ۵ شعله، به راحتی برطرف کننده نیاز یک خانواده کوچک تا بزرگ در آشپزخانه خواهد بود. برای نصب این اجاق باید برش با اندازه مناسب روی صفحه کابینت ایجاد شود. برای انتخاب تعداد شعله ها از فیلتر سایت استفاده کنید.

شعله بزرگ (پلوپز)

یکی از نکته‌های حائز اهمیت در هنگام خرید اجاق گاز رومیزی محل قرارگیری شعله بزرگ آن است. شعله بزرگ اجاق‌گاز در وسط یا کنار قرار می‌گیرد و ترکیب چینش شعله‌ها در برندها و مدل‌های مختلف، متفاوت است. اگر از ظروف و قابلمه‌های بزرگ برای پخت‌و‌پز استفاده می‌کنید و هم‌زمان ظروف دیگری نیز به کار می‌برید، یا بهتر بگوییم در آشپزخانه شما پخت‌وپز زیادی صورت می‌گیرد، بهتر است شعله بزرگ را در کنار اجاق گاز در نظر بگیرید تا فضای اشغال شده توسط ظروف بزرگ، مزاحمتی در کار با دیگر شعله‌ها ایجاد نکند. مسئله دیگر این است که اگر شعله بزرگ را در کنار اجاق‌گاز انتخاب می‌کنید، حفظ فاصله با سایر وسایل روی کابینت یا محل قرارگیری اجاق‌گاز از نظر ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است.  میتوانید برای انتخاب محل شعله پلوپز از فیلتر سایت استفاده کنید.

اندازه اجاق گاز صفحه ای

ابعاد اجاق‌ گاز های رومیزی معمولاً از ابعاد استاندارد برای عرض اجاق‌گاز پیروی می‌کند، مگر در شرایط خاص که در شکل ظاهری آن‌ها تغییر ایجاد می‌شود. اجاق‌ گاز رومیزی معمولاً در اندازه عرضی ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ سانتی متری تولید می‌شوند ولی با توجه به طراحی قسمت‌های گوناگون، این ابعاد متغیر است. یک نکته دیگر در انتخاب اجاق گاز، توجه به اندازه هود است. فراموش نکنید که اندازه هود و اجاق گاز شیشه ای شما باید با هم تناسب داشته باشند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید بهترین هود مناسب

نکات ایمنی در استفاده از اجاق‌گاز صفحه ای

حال که این مقاله را تا اینجا خوانده اید باید یاد آوری کنیم در انتخاب اجاق‌ گاز رومیزی همان‌ قدر که به زیبایی و کارایی اهمیت می‌دهید، به نکات ایمنی آن نیز توجه کنید. دقت کنید اجاق‌گازها به ترموکوپل و فندک مجهز باشند. استاندارد بودن اجاق‌ گازی که خریداری می‌کنید بسیار مهم است. سعی کنید به اعتبار برند انتخابی خود توجه نمایید. این نکته را فراموش نکنید که با صرف هزینه‌ بیشتر و دقت در انتخاب اجاق‌ گاز رومیزی، از حوادث و مشکلات احتمالی پیشگیری خواهید کرد. در نتیجه، چنین کاری به نوعی صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها و آینده‌ نگری محسوب خواهد شد. در هنگام خرید توجه داشته باشید محصول خریداری شده از خدمات پس ‌از ‌فروش مطلوبی برخوردار باشد. دقت نمایید پس از خرید اجاق‌ گاز رومیزی به منظور اعمال شدن گارانتی نصب و راه‌اندازی اولیه اجاق‌ گاز را به مسئول نصب مجاز همان شرکت واگذار نمایید. شماره تلفن نصاب شرکت بر روی جعبه کالا درج شده است و شامل هزینه نصب و ایاب و ذهاب میباشد.

جمع بندی : راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی

ما در این راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی کوشش کردیم تا همه موارد را بررسی کنیم . شایان ذکر است همکاران ما در واحد لاجستیک سیتی سازه میکوشند تا با بهترین قیمت در کمترین زمان ممکن کالا را به دست شما برسانند. سفارش های شما در سیتی سازه دپو نمی شوند و از لحظه سفارش با پیک جداگانه برای شما ارسال خواهند شد. زمان ارسال تهران ۱ الی ۳ ساعت و ارسال به شهرستان ۱ الی ۲ روز می باشد. اگر همچنان سوالی در خصوص اجاق گاز های صفحه ای دارید با ما تماس بگیرید. میزبان صدای گرمتان هستیم…

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]