وسایل پرکاربرد خانه که می‌توانید به زندگی روزمره‌تان اضافه کنید!

وسایل پرکاربرد در خانه که ما دوستشان داریم همیشه وسایل گرانقیمتی مثل مبل و میز قیمتی نیستند. حتی گاهی پیش می‌آید که بعضی از وسایل پرکاربرد و جزئی آن‌قدر زندگی روزمره را برایمان راحت می‌کنند که اهمیت و ارزش خاصی برایمان دارند. وسایل زیر از جمله وسایل پرکاربردی هستند که می‌توانید در خانه استفاده کنید و از به کار بردن آن‌ها احساس خوبی داشته باشید.

  • پاهایتان را روی زمین نگذارید!

    استفاده از چهارپایه در دکوراسیون منزل

ما آن‌قدر به دنبال مبل ایده‌آل خودمان هستیم که فراموش می‌کنیم یک چهارپایه در اتاق نشیمن می‌تواند چه حس خوبی داشته باشد. چهارپایه وسیله‌ای بی‌نظیر است که به راحتی جابه‌جا می‌شود، حس کلاسیک به فضا القا می‌کند و بسیار کاربردی است. چهارپایه‌ها، اتومان‌ها و صندلی‌های پوف، مثل یک مبل اضافه هستند که هم برای نشستن و هم برای زمانی که دوست دارید پاهایتان را جایی قرار دهید، به کار می‌روند. حتی می‌توانید از آن‌ها به عنوان میز استفاده کنید و کتاب یا گوشی و تبلت را رویشان قرار دهید.

  • طاقچه‌ها را فراموش نکنید!

    نقش طاقچه و قفسه در دکوراسیون منزل

طاقچه‌ها فضاهایی مناسب هستند که می‌تواند به عنوان موزه خانه شما محسوب شود. نقاشی کودکان، عکس‌های خانوادگی یا سخنان الهام‌بخش را در کنار المان‌های هنری جدی‌تر قرار دهید و فضایی زیبا ایجاد کنید.

  • یادداشت‌های خود را روی بورد بچسبانید!

    استفاده از بوردها در دکوراسیون داخلی

حتی در عصر اینترنت نیز داشتن یک بورد دیواری احساس خوشایندی دارد. از بوردها برای یادآوری کارهای روزمره، سخنان الهام‌بخش یا شماره تلفن‌های پرکاربرد استفاده کنید. اگر از بوردهای چوبی استفاده می‌کنید می‌توانید رنگ آن‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید.

برای آشنایی با تأثیرات روانشناسی رنگ ها این مطلب را از دست ندهید.

  • چترهایتان را اینجا پارک کنید!

    استندی برای چترها

اگر استندی برای چترهایتان آماده کنید، نظم زندگی روزمره‌تان را افزایش داده‌اید. حالا وقتی می‌خواهید به محل کارتان بروید و دیرتان هم شده است، لازم نیست دنبال چترتان باشید. وقتی هم ابرها کنار می‌روند، می‌دانید که باید چترتان را کجا بگذارید.

  • کاری کنید که لحظات خوردن چای یا قهوه برایتان متفاوت باشد!

    استفاده از قلاب برای آویزان کردن ماگ ها

شاید عاشق خوردن نوشیدنی هستید و کلی ماگ دارید که دلتان می‌خواهد آن‌ها را در معرض دید قرار دهید! شاید هم دوست دارید راحت‌تر به ماگ‌هایتان دسترسی داشته باشید. پیشنهاد ما یک ردیف آویز است! استفاده از آویزها هیچ هزینه‌ای ندارد و ظاهر جذابی به آشپزخانه شما می‌بخشد. در ضمن با این کار فضای خود را باز و از آشفتگی جلوگیری می‌کنید. اگر می‌خواهید ظاهر جذاب‌تری به این بخش از کار بدهید ماگ‌هایی را انتخاب کنید که رنگ‌ها و سبک‌ها متناسبی داشته باشند.

  • از ساعت‌ها غافل نشوید!

    نقش ساعت در دکوراسیون داخلی

بله! ما می‌دانیم که شما از گوشی هوشمندتان برای اطلاع از زمان استفاده می‌کنید، در واقع همه چنین کاری می‌کنند! اما اگر جز آن دسته از افرادی هستید که از ساعت دیواری استفاده نمی‌کنند، خودتان خبر ندارید که چه چیزی را از دست داده‌اید. ساعت از جمله مهم‌ترین وسایل پرکاربرد و تزئینی در خانه است. اگر از ساعتی با طراحی کلاسیک استفاده کنید، حسی کلاسیک را در فضا القا خواهید کرد و به طراحی خانه شخصیت خواهید بخشید. دیوار لختی که در این تصویر می‌بینید، بدون این ساعت ساده سفید و مشکی، کاملا خالی به نظر می‌رسید. در ضمن با این کار لازم نیست برای دانستن زمان، مدت طولانی به دنبال گوشی خود بگردید. مخصوصا صبح‌ها که می‌خواهید با خیال راحت یک فنجان چای بخورید و می‌ترسید دیرتان شده باشد.

  • از چراغ‌های دیواری استفاده کنید!

    چراغ های دیواری در دکوراسیون داخلی

چراغ‌های دیواری تأثیر به سزایی در فضا و کاربردی اتاق دارند. با این حال برای استفاده از آن‌ها باید حسابی به محل نصبشان فکر کنید و از یک متخصص برق کمک بگیرید.

برای رفع این مشکل راه حلی وجود دارد: از چراغ‌های دیواری سیمی استفاده کنید. در این صورت می‌توانید سیم چراغ را به دوشاخه برق وصل کنید و نیازی به سیم‌کشی روی دیوار نداشته باشید.

  • چرخ را وارد زندگی‌تان کنید!

    میز چرخدار

آیا شما هم نصف عمرتان را صرف نزدیک کردن میز قهوه به مبل کرده‌اید تا کتاب یا فنجان چای یا قهوه را روی آن قرار دهید؟ خوب می‌توانید از میزهای چرخ‌دار استفاده کنید تا کمی به راحتی و آسایش و سلامت خود کمک کنید. با استفاده از میزهای چرخ‌دار ظاهر متفاوتی به اتاق نشیمن خود بدهید و به هنگام تغییر دکوراسیون و یا جارو کردن خانه، نگران این بخش نباشید!