انواع سیستم تخلیه در توالت فرنگی

یکی از سوال های رایج هنگام انتخاب توالت فرنگی نوع یک تکه ، نوع و قدرت تخلیه آن می باشد ، ما در اینجا می خواهیم نگاهی گذرا به انواع سیستم تخلیه در توالت فرنگی بپردازیم و مدل های مربوط به چینی مروارید را برای شما مثال بزنیم:

1- سیستم آبشاری یا واش دان

در سیستم آبشاری ، آب از سمت مخزن توالت به سوراخ های زیر نشیمن ، هدایت شده و تخلیه از بالا به پایین صورت می گیرد. تفاوت آن با دیگر مدل ها ، بزرگ تر بودن خروجی و کانال تخلیه می باشد.

 

سیستم آبشاری یا واش دان

مانند:

2- سیستم واترجت

آب در سیستم واترجت به طور مستقیم از کانال به پایین کاسه نشیمن انتقال و مستقیم به فاضلاب هدایت می شود. تخلیه در این سیستم با دو حجم آب یا اصطلاحا دو زمانه صورت می گیرد. ویژگی این تخلیه مصرف آب کمتر و صدای کمتر هنگام تخلیه می باشد.

سیستم واترجت

مانند:

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین مایکروویو در بازار

3- سیستم توربوجت

سیستم توربوجت برای اولین بار توسط شرکت چینی بهداشتی مروراید به بازار عرضه شد. این سیستم بسیار شبیه سیستم واترجت بوده با این تفاوت که به جای سوراخ های ریز تعبیه شده در دور ریم نشیمن ، دو کانال آب در دو طرف نشیمن تعبیه شده است که باعث شست و شوی بهتر می گردد و تخلیه را در حداقل زمان ممکن انجام می دهد. به این مدل اصطلاحا سه شوت نیز می گویند.

سیستم توربوجت

مانند:

4- سیستم پنتاجت

سیستم پنتاجت کاملا مشابه سیستم تخلیه توربو جت می باشد ، با این تفاوت که به جای دو کانال تعبیه شده در دو طرف نشیمن ، 4 کانال تعبیه شده است و تخلیه بهتر در زمان کمتر صورت می گیرد. به این سیستم پنج شوت نیز گفته می شود. این سیستم جدیدترین سیستم تخلیه در توالت فرنگی می باشد.

 

سیستم توربوجت

مانند:

5- سیستم سوپرجت

این سیستم شباهت بسیار زیادی با سیستم واترجت دارد با این تفاوت که با افزایش قطر در مسیر آب و تغییر در سایز مکانیزم باعث سرعت ورود آب بیشتر به کاسه توالت و حجم آب کمتر و تخلیه سریع تر نسبت به نوع واترجت می باشد. تخلیه در این سیستم در زمان 3 تا 4 ثانیه صورت می گیرد.

مانند: