آلودگی هوا در داخل خانه ها و ادارات بیشتر از محیط خارج آنها است. تحقیقی نشان داد که در 52 خانه در آریزونا 586 جزء مختلف موجود در هوا وجود دارد. تصور کنید که تعداد بیشتری از ذرات هوا در خانه های دیگر در سراسر جهان وجود دارد. 90٪ از وقت ما در خانه می گذرد ، بنابراین مطمئناً تهیه بهترین دستگاه تصفیه هوا به سلامتی ما کمک می کند.

اما مزایای دستگاه های تصفیه هوا چیست ؟

یکی از دلایل آلودگی بیشتر هوا در داخل خانه ها این است که اکثر ساختمان ها تهویه زیادی ندارند ، حداقل موردی که با محیط بیرون قابل مقایسه نیست. مناطقی که تهویه کمی دارند و تهویه ندارند ، توانایی بیشتری برای به دام انداختن آلاینده هایی مانند گرد و غبار دارند ، ذره ای که بیشتر از هرجای دیگر در خانه ها یافت می شود.

اگرچه ممکن است تحریک کننده های ساده به نظر برسند ، گرد و غبار به عنوان آهنربا برای باکتری ها ، ویروس ها و کنه های گرد و غبار ظاهر می شود ، همه اینها می تواند منجر به واکنش های آلرژیک در افرادی شود که دارای بیماری های مجاری تنفسی هستند.

علاوه بر این ، خانه ها می توانند گازهای خطرناکی را که توسط اجاق های چوبی و گازی ، شومینه ها و بخاری های نفتی و گازی ایجاد می شوند ، در خود جای دهند. هنگامی که این گازها بیش از حد استنشاق می شوند ، می تواند منجر به مشکلات جدی برای سلامتی افراد آسیب دیده شود. به طور کلی می خواهیم مزایای دستگاه های تصفیه هوا و فواید دستگاه های تصفیه هوا را در این مقاله بررسی کنیم.

مهمترین قابلیت های دستگاه تصفیه هوای خانگی

از کاهش آسم و عوامل آلرژی گرفته تا جلوگیری از آلودگی مواد کشنده ، دستگاه های تصفیه هوا می توانند در هر محیط تجاری و مسکونی از جمله مدارس ، بیمارستان ها ، ادارات و مشاغل مفید باشند. موارد زیر تنها چند مزیت استفاده از دستگاه تصفیه هوا در خانه یا محیط کار شما است. در بررسی مزایای دستگاه های تصفیه هوا می بایست به قابلیت های آن نیز بپردازیم که به شرح زیر است:

1- دستگاه های تصفیه هوا عوامل ایجاد کننده حملات آسم را از بین می برند

هنگامی که در خانه خود هستید ، در معرض ” خطر بهداشت عمومی با اولویت بالا ” قرار دارید زیرا در آنجا بیشترین عوامل آسم یافت می شود. چنین محرک هایی می تواند شامل سلول های خشک پوست ، آلودگی ، گرد و غبار ، مونوکسید کربن ، پاک کننده های خانگی ، اسپری های خوشبو کننده هوا ، دود حاصل از پخت و پز ، محصولات رنگی ، مواد آرایشی ، عطرها و اسپری های مو باشد.

بعلاوه ، ممکن است در محیط کار شما هاگ کپک یا سوسک وجود داشته باشد که هر دو عامل حمله آسم هستند. فرش های جدید همچنین می توانند تهدیدهایی را ایجاد کنند که باعث آزاد شدن گازها می شود.

در صورت حذف نشدن از هوا ، ذرات این مواد می توانند استنشاق شده و باعث تنگی نفس در میان سایر علائم آسم شوند.

ذرات ریز موجود در هوا می توانند بیشترین آسیب را برای مبتلایان به آسم وارد کنند. به همین دلیل ، دستگاه های تصفیه هوا که به طور خاص ناخالصی های میکروسکوپی را از بین می برند ، در درمان آسم ایده آل هستند.

روش های دیگری که فرد می تواند باعث کاهش تحریک آسم در خانه خود شود شامل استفاده از ملافه های ضد آلرژی ، داشتن کفپوش چوب سخت یا رطوبت زدایی هوا است که باعث از بین بردن ریزگردها می شود. افزایش جریان هوا و استفاده از فیلترهای هوای HEPA همچنین باعث کاهش آلودگی هوای داخل خانه می شود ، بنابراین احتمال ابتلا به آسم یا تحریک حملات آسم را کاهش می دهد.

خط آخر: با توجه به تعداد زیاد محرک های آسم که در داخل خانه ها یا تاسیسات یافت می شود ، تصفیه هوا ممکن است در پاکسازی هوا از چنین محرک هایی لازم باشد. دستگاه های تصفیه هوایی که برای حذف ذرات کوچک موجود در هوا ساخته شده اند ، برای کاهش احتمال حمله آسم مناسب ترند.

دستگاه های تصفیه هوا عوامل ایجاد کننده حملات آسم را از بین می برند

2- دستگاه های تصفیه هوا مواد آلرژی زا ، مانند گرد و غبار و بوی حیوان خانگی را از بین می برند

هنگام استنشاق گرد و غبار ، گرده گل یا بوی حیوان خانگی ، بدن شما واکنش نشان داده و آنتی بادی آلرژی تولید می کند. واکنشهای آلرژیک با این پاسخ همراه است.

بعضی از دستگاه های تصفیه هوا می توانند بوی حیوان خانگی را کاهش دهند ، که می تواند احتمال ابتلا به آلرژی را کاهش دهد . بایدتوجه داشت دستگاه های تصفیه هوا، ازن ایجاد نكند ، که یك ماده تحریک كننده آلرژی است..

آیا دستگاه تصفیه هوا کرونا را از بین می برد ؟

پس درانتخاب دستگاه های تصفیه هوا باید آنهایی را در نظر داشت که می توانند بدون استفاده از ازن مواد آلرژی زا مانند دود تنباکو ، گرده گل ، گرد و غبار و پوسته داخل خانه ها و مشاغل را از بین ببرند.

خط آخر: تنفس در گرد و غبار ، گرده گل ، بوی حیوانات خانگی و دود تنباکو می تواند باعث تولید آنتی بادی آلرژی در بدن شود که واکنش های آلرژیک را تحریک می کند. برای خنثی سازی این واکنش ها ، بهتر است یک دستگاه تصفیه هوا پیدا کنید که بتواند این مواد حساسیت زا را بدون آزاد کردن ازن از بین ببرد.

3- دستگاه های تصفیه هوا تنباکو و دود سیگار را به دام می اندازند ، از بیماری ریه جلوگیری می کنند

تنفس در دود تنباکو می تواند منجر به ایجاد بیماری انسدادی مزمن ریوی و همچنین بیماری قلبی شود. عوارض جانبی دیگر دخانیات یا دود سیگار شامل عفونت گوش ، آسم ، ذات الریه و برونشیت است.

دود سیگار به خصوص برای بچه ها به همین دلیل خطرناک است که ریه های آنها هنوز در حال رشد است و میزان تنفس آنها از بزرگسالان بیشتر است. در همین حال ، افراد مسن در صورت قرار گرفتن در معرض دود سیگار در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آسیب های مغزی هستند.

دستگاه های تصفیه هوا با استفاده از فیلتر HEPA و کربن فعال می توانند دود را از بین ببرند .

فیلترهای HEPA می توانند ذرات را در 3/0 میکرون از بین ببرند و دود سیگار می تواند از 4 تا 01/0 میکرون باشد ، به این معنی که اکثر دود سیگار یا تنباکو را می توان در داخل دستگاه تصفیه حذف کرد.

همچنین کربن فعال می تواند دود سیگار را جذب کند زیرا این فیلترها متخلخل هستند. وقتی این اتفاق می افتد ، آلاینده های هوا مانند مواد شیمیایی ، بو ، گازها و دود می توانند از طریق کربن فعال عبور کرده و در سطح متخلخل موجود جذب شوند.

دستگاه تصفیه هوایی برای از بین بردن دود از خانه شما بهترین گزینه است که دارای فیلترهای HEPA و فیلتر کربن فعال مبتنی بر ذغال است که از گلوله های زغال چوب برای تصفیه آلاینده های معمول هوا استفاده می کند.

خط آخر: در صورت استنشاق ، دود تنباکو و سیگار می تواند باعث مشکلات جدی در سلامتی مانند آسم ، برونشیت و آسیب های مغزی شود. کودکان و افراد مسن به دلیل ضعف سیستم تنفسی بیشترین تأثیر را در معرض دود تنباکو دارند. دستگاه های تصفیه هوا با فیلترهای HEPA و کربن فعال در جذب و گیر انداختن دود ایده آل هستند.

4- دستگاه های تصفیه هوا ذرات آزبست موجود در هوا را استخراج می کنند ، و احتمال رشد مزوتلیوما (Mesothelioma ) را کاهش می دهند

آزبست ماده معدنی است که از الیاف غنی و با دوام تشکیل شده و در برابر گرما و مواد شیمیایی مقاوم است. این ماده برای بسیاری از محصولات روزمره مورد استفاده قرار می گرفت ، که متداول ترین آنها مصالح ساختمانی بود ، اما اکنون ثابت شده است که آزبست می تواند باعث مزوتلیوما شود ، یک سرطان کشنده که ریه ها را از بین دیگر سرطان ها و بیماری ها تحت تأثیر قرار می دهد .

تشخیص اینکه آیا محصولی با آزبست ساخته شده باشد بسیار دشوار است زیرا بی بو و بی مزه است. ممکن است دهه ها طول بکشد تا علائم بیماری هایی مانند آزبستوز ، سرطان ریه و مزوتلیوما نشان داده شود.

با وجود تهدید ، اگر چاره دیگری نباشد هنوز می توان از آزبست تولید کرد ، بنابراین ممکن است آزبست هنوز وجود داشته باشد. این محصولات آنهایی هستند که به مواد ضد حریق و مقاوم در برابر حرارت مانند لباس محافظ ، عایق لوله و روکش ترمز نیاز دارند.

روش هایی برای از بین بردن آلودگی و تصفیه هوای خانه

خانه هایی که قبل از دهه 1980 ساخته شده اند ممکن است دارای آزبست باشند. محصولاتی که این ماده معدنی را شامل می شوند شامل عایق ، سیمان ، دیوار خشک و کاشی های سقف و کف هستند. اما هیچ یک از این محصولات تا زمانی که آسیب نبینند و برش نخورند خطرناک نخواهد بود.

کسانی که با محصولات آزبست کار کرده اند و یا در حال حاضر کار می کنند می توانند تحت تأثیر آن قرار بگیرند و همچنین افرادی که با لباس یا پوست کسانی که در تماس بوده اند تماس داشته اند. این می تواند اعضای نزدیک خانواده را شامل شود.

برای خلاص شدن از خانه از مواد آزبست ، توصیه می شود یک متخصص کاهش میزان این مواد مشاوره کنید که از قوانین بهداشتی برای حذف صحیح عنصر خطرناک استفاده کند. در زمان حذف ، ذرات آزبست از طریق هوا منتقل می شوند.

در این موارد توصیه می شود که کارگران یا صاحبان خانه از دستگاه های تصفیه هوا یا ماسک های تصفیه کننده هوا استفاده کنند تا احتمال تنفس در آزبست کاهش یابد.

خط آخر: آزبست ماده معدنی است که زمانی در مواد ساختمانی محبوب بود ، اما اکنون کشنده شناخته می شود و باعث بیماری های ریوی مانند مزوتلیوما می شود. با این حال ، به دلایل عملی ، محصولات آزبست امروزه نیز وجود دارند. از بین بردن آنها نیاز به مشاوره حرفه ای و دستگاه های تصفیه هوا دارد تا از استنشاق ذرات معلق در هوا جلوگیری کند.

5- دستگاه های تصفیه هوا گاز رادون را که می تواند باعث سرطان ریه شود ، از بین می برد

تنفس گازهای خاص می تواند منجر به ایجاد سرطان ریه شود .

به عنوان مثال گاز رادون از ترکیب طبیعی اورانیوم در خاک ، سنگ و آب تولید می شود. وقتی از طریق شکاف در کف و دیوارها ، درزهای ساختمانی یا شکاف های اطراف لوله های سرویس ، سیم های برق و گودال های مخزن وارد می شود ، در خانه ها ، ادارات و مدارس یافت می شود.

همه در معرض آلودگی گاز رادون هستند ، اما اگر سطح گاز رادون بیش از حد بالا باشد ، ممکن است نتایج مرگبار ایجاد شود. در حقیقت ، هر ساله از 15000 تا 22000 مرگ ناشی از سرطان ریه با گاز رادون مرتبط است.

توصیه های مربوط به کاهش سطح رادون شامل آب بندی ترک در کف و دیواره های خانه ، افزایش تهویه در لوله ها و فن ها، خارج کردن هوا با  فشار ، یا با استفاده از دستگاه های تصفیه هوا ، که می تواند گاز را به داخل خود بکشاند ، آنها را از فضای زندگی خود خارج می کند.

خط آخر: دستگاه های تصفیه هوا می توانند به از بین بردن گاز رادون از خانه و همچنین دفاتر و مدارس کمک کنند. این می تواند از پیشرفت سرطان ریه جلوگیری کند.

6- دستگاه های تصفیه هوا بخارات و آلاینده های بیرونی را در محیط های شهری از بین می برند

مشخص شده که بیماری های آلرژیک در مناطقی که زندگی مدرن و شهری (مانند مناطقی در کشورهای پیشرفته آمریکای شمالی و اروپا) وجود دارد ، شایع تر است ، در مقایسه با کشورهای جهان سوم که میزان افراد مبتلا به بیماری های آلرژیک اندک است.

همچنین میزان آلرژی و آسم در شهرها و نزدیک بزرگراه ها بالاتر است. به این دلیل که آلاینده های نزدیک به این مکانها شامل ازن ، دی اکسید گوگرد ، دی اکسید نیتروژن و ذرات اگزوز دیزل هستند که همگی می توانند برای کسانی که آلرژی و آسم دارند خطرناک باشند.

خانه های دارای تهویه مطبوع مناسب بهترین راه برای مبارزه با آلودگی در داخل و خارج از خانه هستند. با استفاده از دستگاه های تصفیه هوا می توانید خانه را به بهترین وجه تهویه کنید.

خط آخر: آلودگی هوا می توانداز محیط خارج به خانه منتقل شود و بسته به موقعیت خانه شما ممکن است افراد مبتلا به آلرژی و آسم را تحریک کند. کسانی که در نزدیکی شهرها هستند بیشتر آلودگی هوا از منابع خارجی را دارند. خانه ها در مناطق شهری می توانند جریان آلودگی خارج را از طریق تهویه از طریق دستگاه تصفیه هوا کاهش دهند.

7- دستگاه های تصفیه هوا سطح دی اکسید کربن را در خانه شما کاهش می دهند

استنشاق اکسیژن و بازدم دی اکسید کربن چرخه طبیعی کربن در بدن ما است ، اما هنگامی که در یک فضای بدون امکان گردش اکسیژن مانند داشتن گیاهان یا باز کردن پنجره ها و درها محدود شوید ، دی اکسید کربن بیش از حد تولید می شود و اکسیژن کافی نیست ، که می تواند برای بدن مضر باشد.

مصرف زیاد دی اکسید کربن می تواند باعث تنگی نفس ، سردرد ، سرگیجه ، ضعف ، از دست دادن توانایی های ذهنی ، بیهوشی ، حالت تهوع ، افزایش ضربان قلب و فشار خون ، تعریق ، خواب آلودگی ، بیماری های ریوی و مرگ شود.

داشتن دستگاه تصفیه هوا HEPA می تواند باعث کاهش دی اکسید کربن در هوا شود و از بروز عوارض جانبی ناشی از تنفس دی اکسید کربن جلوگیری کند.

خط آخر: تنفس در دی اکسیدکربن ممکن است بیشتر در خانه ای رخ دهد که در محیط داخلی گردش یا تولید اکسیژن ​​کم است. دستگاه های تصفیه هوا می توانند به عنوان یک راه حل مناسب ارائه دهند زیرا هوا را از دی اکسید کربن پاک می کند و هوا را به گردش در می آورد.

8-تصفیه کننده هوا ترکیبات آلی فرار (VOC) را از بین می برد و خطر ابتلا به سرطان خون و لنفوم را کاهش می دهد

VOC ها مواد شیمیایی هستند که در دمای معمولی اتاق می توانند به فشار بخار بالا برسند ، که می تواند رایحه ای تحریک کننده ایجاد کند و به سلامتی شما آسیب برساند ، زیرا می تواند منجر به سرطان هایی مانند سرطان خون و لنفوم شود.

این مواد شیمیایی را می توان در رنگ ها و سایر پوشش های دیوار و اثاثیه و همچنین لباس های خشک شویی شده ، خوشبو کننده های هوا ، اسپری های آئروسل ، سوخت های ذخیره شده و محصولات خودرو یافت.

در صورت آبریزش چشم، احساس سوزش یا خفگی در گلو ، ممکن است بتوانید تشخیص دهید که آیا VOC در خانه شما وجود دارد.

با خرید محصولات چوبی فشرده علاوه بر استفاده از دستگاه های تصفیه هوا که می توانند بخارات را از محیط شما خارج کرده و آنها را در دستگاه جداگانه خود ذخیره کنید ، مقدار VOC را که به خانه می آورید کاهش می یابد.

خط آخر: ترکیبات آلی فرار (VOC) مواد شیمیایی هستند که در رنگ ها ، پوشش مبلمان و اسپری های آئروسل یافت می شوند که بوی شدیدی دارند و می توانند باعث سرطان خون و لنفوم شوند. در صورت استفاده از دستگاه های تصفیه هوا میزان VOC ها کاهش می یابد.

9- دستگاه های تصفیه هوا حشرات بالقوه خطرناکی مانند پشه ها و جلوگیری از عفونت های مالاریا را از بین می برند

دستگاه های تصفیه می توانند از شر حشرات آزار دهنده و موذی خلاص شوند که هر یک از آنها می تواند میکروب یا حتی بیماری را منتقل کند. این دستگاه ها از نیاز به اسپری هایی که در از بین بردن حشرات موثر هستند ، اما ممکن است سموم را به هوا وارد کند ، جلوگیری می کند.

حتی وقتی از حشره کش ها استفاده می کنید تضمین نمی کند که همه حشرات تحت تأثیر آن قرار بگیرند. به عنوان مثال پشه ها در اثر چنین سمومی نمی میرند و مسئول بیماری های جدی مانند عفونت های مالاریا هستند. راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا را از سیتی سازه دنبال کنید

با این حال ، از آنجا که دستگاه های تصفیه هوا می توانند چنین اشکالاتی را از بین ببرند ، حشره کش ها مضر و غیر ضروری به نظر می رسند در حالی که تصفیه کننده ها مفیدتر و کارآمدتر به نظر می رسند.

خط آخر: دستگاه های تصفیه هوا در از بین بردن حشرات موثرتر از اسپری هایی هستند که می توانند آلودگی هوا بیشتری به خانه شما وارد کنند و به سلامتی شما آسیب برسانند. تصفیه کننده ها همچنین می توانند احتمال ابتلا به مالاریا را کاهش دهند زیراحشرات ناقل این ویروس ها را از بین می برد.

10- دستگاه تصفیه هوا آلودگی در بیمارستان ها و کلینیک های بهداشتی را کاهش می دهند

بیشتر مطب های پزشکان در مجاورت آزادراه ها یا سایر مناطق شهری هستند که می توانند آلودگی وارد شده از محیط خارج را بسیار بیشتر کنند.

آلودگی محیط داخلی این تاسیسات می تواند حتی از هرجای دیگر مخرب باشد زیرا افراد در مجاورت ویروس ها ، باکتری ها و ضد عفونی کننده های موجود در هوا هستند .مواد ضدعفونی با هدف از بین بردن چنین باکتری هایی استفاده می شوند ، اما نتیجه این کار ، سموم را در هوا باقی می گذارد.

این ویروس ها و باکتری ها می توانند در هر نقطه از این مناطق ساکن شوند و بیماران دیگر را آلوده کنند. مواردی که این میکروب ها می توانند روی آنها مستقر شوند ، روی مجلات ، بروشورهای اداری ، کلیپ بورد ها ، دستگیره های در و قلم ها است.

یک راه حل برای این مسئله آوردن دستگاه تصفیه هوا به مطب پزشکان است که قادر به حذف ذرات از هوا، قبل از نشست و آلودگی دیگران باشد. آنها همچنین می توانند سموم ضدعفونی کننده ها را که احتمالاً به همان اندازه ویروس ها خطرناک هستند ، از بین ببرند.

از دستگاه های تصفیه هوا می توان در اتاق های معاینه یا جراحی نیز استفاده کرد تا بتواند آلودگی های هوایی را که می تواند پزشکان یا پرستاران را تحت تأثیر قرار دهد ، پاک کند. به همین ترتیب ، فیلترهای HEPA ، که بخشی اساسی از موثرترین دستگاه های تصفیه هوا هستند ، هنگام دست زدن به بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند سل ، توسط پزشکان استفاده شده است.

خط آخر: در بیمارستان ها ، کلینیک ها و مطب پزشکان یا دندانپزشکان ، می توان از دستگاه های تصفیه هوا برای از بین بردن باکتری ها و ضد عفونی کننده ها از هوا استفاده کرد که می تواند از شیوع و گسترش بیماری ها جلوگیری کند. پزشکان همچنین برای جلوگیری از آلوده شدن ، از این دستگاه ها هنگام کار با افراد مبتلا به بیماری های عفونی استفاده می کنند.

به نظر شما چه مکان هایی نیاز به دستگاه تصفیه هوا دارد ؟

11- تصفیه کننده هوا از کودکان ، سالمندان و بیماران مزمن در برابر بیماری های تنفسی محافظت می کند

بیشترین آلودگی به آلاینده های داخلی را افرادی دارند که بیشترین زمان را در خانه مانند نسل جوان و مسن و بیماران مزمن می گذرانند ، به ویژه کسانی که نوعی بیماری تنفسی یا قلبی عروقی دارند.

کودکان و نوزادان می توانند بیشترین خطر تنفس آلاینده های هوا را داشته باشند زیرا هوای آلوده به دلیل تراکم معمولاً نزدیکتر به زمین قرار می گیرد. این مناطق مکانی است که جوان ترها به احتمال زیاد در آنها واقع شده اند. همچنین به گروه هایی که سیستم تنفسی ضعیفی داشته یا در حال رشد باشند ، آسیب می رساند که می تواند باعث ایجاد تهدیدهای آلاینده در هوا شود.

دستگاه های تصفیه هوا می توانند در بهبود شرایط تنفسی این افراد کمک کند زیرا مقدار عناصر خطرناک هوا را کاهش می دهند و در نتیجه آلاینده های استنشاق شده کاهش می یابد.

خط آخر: از آنجا که دستگاه های تصفیه هوا قادر به حذف بیشتر ذرات از هوا هستند ، کودکان ، افراد مسن و بیماران مزمن می توانند در هوای تمیز تری تنفس کنند ، این امر می تواند از پیشرفت یا وخیم شدن بیماری ها جلوگیری کند.

12- دستگاه های تصفیه هوا، هوای تمیز تولید می کنند که هنگام استنشاق سطح روحیه را بهبود می بخشد

به دلیل هوای تمیز که با دستگاه تصفیه هوا تنفس می کنید ، کمتر تحریک می شوید و روحیه مثبت و حتی مزاج شما را حفظ می کنید.

برخی از دستگاه های تصفیه هوا وجود دارند که از یونیز کننده هایی استفاده می کنند که “یون های منفی” تولید می کنند. این یون ها باعث ایجاد خلق و خوی مثبت می شوند و افسردگی و اختلال عاطفی فصلی (SAD) یا افسردگی ناشی از تغییر در هوا را کاهش می دهند.

خط آخر: هوای پاک هنگام استنشاق می تواند باعث بهبود روحیه شود. دستگاه های تصفیه هوا با یونیزرها از نظر افزایش سطح خلق و خو نتایج بهتری دارند زیرا “یون های منفی” بیشتری تولید می کنند که مسئول افزایش شادی و کاهش افسردگی هستند.

13- دستگاه های تصفیه هوا آلاینده های موجود در هوا را که باعث کاهش استرس می شوند ، از بین می برد

ثابت شده است که کسانی که هوای پاک تنفس می کنند کمتر از کسانی که هوای آلوده تنفس می کنند استرس دارند.

هنگام تنفس در هوای پاک یا تمیز ، سطح کورتیزول شما کاهش می یابد ، که باعث کاهش استرس و آرامش می شود. این می تواند بهره وری شما را بهبود بخشد ، استرس شما را نیز کاهش می دهد.

دانستن اینکه فضای زندگی شما ، منطقه ای که به احتمال زیاد بیشتر روز خود را در آن می گذرانید ، عاری از هوای آلوده است ، می تواند به شما آرامش خاطر دهد. دستگاه های تصفیه هوا به شما اطمینان می دهد که ذرات خطرناک هوا از خانه شما خارج می شوند و احتمال ابتلا به بیماری های ناشی از چنین عناصر را کاهش می دهد. شما دیگر لزم نیست نگران آلودگی هوای داخل خانه باشید.

خط آخر: داشتن هوای تمیز در خانه یا فضای کار می تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد که باعث کاهش استرس می شود و به شما آرامش می بخشد زیرا دیگر نگران تنفس ذرات خطرناک و ایجاد بیماری از آنها نخواهید بود.

14- تصفیه کننده هوا، کیفیت خواب را بهبود می بخشد

هوای آلوده برنامه خواب سالم را مختل می کند زیرا هوای آلوده می تواند احساس ناراحتی در شما ایجاد کند و حتی ممکن است بوی نامطبوع داشته باشد.

دستگاه های تصفیه هوا برای اتاق خواب ایده آل هستند زیرا بیشترین سموم و آلودگی هوا را از بین می برند ، از جمله مواد شیمیایی ، شوره حیوانات خانگی ، بنزن ، آمونیاک و بوی بد حاصل از پخت و پز.

دستگاه تصفیه هوا نه تنها هوا را تمیز می کند ، بلکه می تواند صدای آرام بخشی را نیز تولید کند. اگرچه ایجاد مقداری صدا برای دستگاه تصفیه هوا امری طبیعی است ، اما مواردی وجود دارد که چنان صدای ملایم و تسکین دهنده ای ایجاد می کنند که تقریبا خواب شما را عمیق می کند. صدایی که دستگاه های تصفیه هوا می توانند تولید کنند با امواج اقیانوس یا بادهای آرام بالای یک کوه مقایسه شده است که به نظر برخی از افراد آنقدر آرامش آور است که می توانند به خواب بروند.

خط آخر: هوای تمیز که دستگاه های تصفیه هوا تولید می کنند می توانند افراد را برای استراحت و خواب شبانه آرام آماده کنند.

15- تصفیه کننده هوا گردش هوا را افزایش می دهد ، که منجر به گیر افتادن بیشتر آلاینده ها می شود

اگر خانه خود را عایق بندی ، مهر و موم یا پلمپ کرده اید ، به این منظور که در زمستان از خنک شدن منزل خود جلوگیری کنید، شما در آلاینده های هوای خانه محبوس شده اید. دستگاه های تصفیه هوا می توانند به گردش اکسیژن در خانه کمک کنند و بسته به میزان تحویل هوا دستگاه تصفیه هوا (ADR) ، یک واحد می تواند هوا را در یک اتاق حداکثر 6 بار در ساعت گردش دهد.

برای بهبود گردش هوا بدون دستگاه تصفیه هوا ، مجبورید پنجره ها و درها را تا جایی که می توانید باز نگه دارید ، که همیشه قابل قبول نیست و فن های خروجی را در آشپزخانه و حمام بچرخانید.

خط آخر: اگرچه روش های زیادی برای گردش هوا در خانه شما وجود دارد ، اما بهترین راه حل استفاده از دستگاه تصفیه هوا است که بسته به مدلی که دارید می توانید هوا را در حدود 6 بار در روز گردش دهید. با گردش هوا در خانه شما ذرات خطرناک از سطوح آزاد می شوند و به دستگاه تصفیه اجازه می دهد تا آنها را در واحدهای خود گیر بیندازد.

نتیجه

اگر شما به تمیز کردن هوا در فضای زندگی خود علاقه دارید ، اما نمی خواهید در یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه گذاری کنید ، می توانید پنجره ها و درها را باز نگه دارید ، که می تواند هوا را به گردش در آورد ، اما ممکن است برای انواع آب و هوا مناسب نباشد. می تواند حشرات و آلاینده های فضای باز را وارد کند. همچنین باید مرتباً گرد و غبار و جاروبرقی بکشید ، در بیرون سیگار بکشید ، خود و حیوانات خانگی خود را تمیز نگه دارید و خانه خود را در دمای مناسب نگه دارید. این روش ها به اندازه کافی ساده به نظر می رسند ، اما برای برخی ، انجام آنها به طور منظم دشوار است. بنابراین ، بهترین و راحت ترین راه برای حداقل نگه داشتن آلاینده های هوا در خانه یا محل کار خود استفاده از دستگاه تصفیه هوا است.

یک تومور بدخیم است که در اثر الیاف آزبست استنشاقی ایجاد می شود و در پوشش داخلی ریه ها ، شکم یا قلب ایجاد می شود. علائم می تواند شامل تنگی نفس و درد قفسه سینه باشد.

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین مزایای دستگاه های تصفیه هوا را بررسی نماییم تا در انتخاب آن راحت تر بتوانید تصمیم گیری نمایید.