مکان هایی که به دستگاه تصفیه هوا نیاز دارند.

استفاده از دستگاه های تصفیه هوا علاوه بر منازل مسکونی و ادارات ، درکلیه مکان های با تجمع زیاد افراد و با فضای محدود و تهویه نامناسب توصیه می شود. این مکان ها شامل اتوبوس های درون شهری و بین شهری ؛ مترو ، تاکسی و سواری مشترک ؛ مراکز خرید و باشگاه های ورزشی و آشپزخانه ها است.

در این بین مکان هایی هم هستند که نیاز ضروری به دستگاه تصفیه هوا دارند و در آنها باید حتما از تصفیه هوا استفاده کرد.

چه مکان هایی به دستگاه تصفیه هوا نیاز ضروری دارند و بایدحتما از تصفیه هوا استفاده کرد؟

مدارس و مهدکودک ها

حضورکودکان درکنار هم در فضاهای کوچک، مانند کلاس ها و مهد کودک ها، امکان گسترش سریع باکتری ها را فراهم می کنند. کودکان نسبت به وزن بدنشان اکسیژن بیشتری نسبت به بزرگسالان تنفس می کنند، و این باعث می شود آنها در برابر بیماری های هوا آسیب پذیر شوند. بسیاری از مدارس و مهد کودک ها سیاست های شستشوی دست و تمیز کردن سطح را در نظر گرفته اند، اما عوامل بیماری زای مضری را که می توانند به مدت نامشخص در هوا باقی بمانند، در نظر نمی گیرند.

با استفاده از دستگاه‌های تصفیه و ضدعفونی کننده هوا می توان شیوع ویروس مانند آنفلوانزا و انواع کووید و کووید19 را کاهش داد، آلرژن های داخلی مانند شوره، گرده، گرد و غبار و هاگ کپک را کاهش داد،  ترکیبات آلی فرار (VOC) ساطع شده از مبلمان، رنگ و مواد شیمیایی پاک کننده را از بین برد. به این ترتیب با استفاده از دستگاه‌های تصفیه و ضدعفونی کننده هوا می توان خطر بیماری و عدم حضور دانش آموزان را کاهش داد. دانش آموزان و معلمان و مادران را سالم و مشغول یادگیری، با کیفیت مطلوب هوای داخل خانه یا مکان های آموزشی نگه داشت و پاتوژن ها و آلاینده های موجود در هوا را در مدارس و مهد کودک ها حذف کرد.

دستگاه تصفیه هوا برای مدارس و مهدکودک ها

اتاق های عمل

عفونت های محل جراحی (SSI) توسط باکتری هایی ایجاد می گردد که از طریق برش هایی که در حین جراحی بوجود می آبند وارد بدن می شوند. عفونت های محل جراحی هر ساله منجر به مرگ و میر افراد زیادی می شود که تخمین زده می شود نیمی از این موارد قابل پیشگیری باشد. علاوه بر این یکی دیگر از منابع اصلی آلودگی، ذراتی هستند که توسط پرسنل اتاق عمل در هوا آزاد می شود. میکروارگانیسم ها و ویروس های کوچک روی این ذرات “سوار” می شوند و از طریق زخم های باز یا استنشاق وارد بدن شده و منجر به بیماری و عفونت می شوند.

با استفاده از دستگاه های تصفیه و ضدعفونی کننده هوا می توان بوی ناشی از لیزر و دود جراحی را کاهش داد.

ذرات معلق در هوا را کاهش داد. باکتریهای موجود در هوا را در سطح DNA از بین برد. همچنین می توان خطر ابتلا به عفونت های سایت جراحی را کاهش داد. از بیماران آسیب پذیر در برابر عفونت های ثانویه ریوی محافظت کرد و بوی بد ناشی از اقدامات پزشکی را کاهش داد. عوامل بیماری زا و آلاینده های موجود در هوا را در اناق های عمل از بین برد.دستگاه تصفیه هوا، نیاز ضروری اتاق های عمل

خانه سالمندان

افراد مسن نسبت به بزرگسالان جوان ، جمعیت آسیب پذیر و مستعد ابتلا به بیماری های گوناگون هستند. ذات الریه و عفونت های دستگاه تنفسی همچنان عامل اصلی مرگ و میر در خانه های سالمندان هستند و انتقال آلاینده­ها از طریق هوا مسئول 20٪ از عفونت ها است. شیوع بیماری­ها در مراکز زندگی سالمندان نه تنها می تواند برای خود سالمندان خطرناک باشد بلکه بر سلامت کارکنان این مراکز نیز تاثیرگذار است.

با استفاده از دستگاه های تصفیه و ضدعفونی کننده هوا می توان عوامل بیماری زای موجود در هوا را که باعث شیوع ویروس مانند آنفلوانزا و کووید19 می شوند از بین برد. مواد حساسیت زای موجود در هوا مانند شوره ، گرده ، گرد و غبار و هاگ کپک را از بین برد. بوهای نامطبوع را که بر آرامش افراد  بیمار و کارکنان و سالمندان تأثیر می گذارد خنثی کرد. همچنین می توان خطر عفونت و شیوع انواع آن را کاهش داد. از شیوع بیماری­های خطرناک و پرهزینه در میان افراد مسن و بیماران آسیب پذیر جلوگیری کرد. پاتوژن ها و آلاینده های موجود در هوا را از دسترس و  امکانات زندگی سالمندان حذف کرد.دستگاه تصفیه هوا در خانه سالمندان

بخش مراقبت های ویژه

بیماران ICU و انکولوژی به دلیل شدت بیماری در معرض خطر بیشتری برای عفونت های بهداشتی هستند. بیماران ICU معمولاً دارای سیستم ایمنی آسیب دیده، مدت زمان بستری طولانی در بیمارستان، چندین پرستار (تعدد افراد) که وظایف مختلفی را انجام می دهند و مقدار زیادی دستگاه ­های کمکی (تعدد سطوح) مورد استفاده هستند. همه این عوامل احتمال تماس با آلودگی های بیولوژیکی یا محیطی را افزایش می دهد.

استفاده از دستگاه های تصفیه و ضدعفونی کننده هوا می توان ویروس های موجود در هوا را قبل از اینکه، بیماران آسیب پذیر آلوده شوند را، از بین برد. ذرات ریز موجود در هوا را از بین برد.  باکتریهای موجود در هوا را در سطح DNA از بین برد. همچنین می توان خطر آلودگی ­های مختلف را کاهش داد. به طور صحیح و کامل از بیماران مبتلا به نقص ایمنی در برابر عوامل بیماری زای موجود در هوا در واحدهای مراقبت های ویژه با خطر بالا محافظت کرد. پاتوژن ها و آلاینده های موجود در هوا را در بخش های مراقبت ویژه حذف کرد.

بخش مراقبت های ویژه و دستگاه تصفیه هوا

اورژانس و اتاق های انتظار

اورژانس و اتاق های انتظار برای همراهان بیماران و بیماران منتظر درمان به دلیل حجم بالای حضور بیماران عفونی و آسیب پذیر که باید برای مدت چند ساعت در کنار اتاق عمل و اغلب در فضاهای محدود با تهویه و تصفیه هوای ضعیف منتظر درمان خود یا عزیزانشون در مناطق بسیار زیاد پرخطر و آسیب‌رسان است. این محیط نه تنها خطر سرایت بیماریهای عفونی به پرسنل بهداشت و سایر بیماران را افزایش می دهد، بلکه احتمال ابتلا به عفونتهای جدید مرتبط با درمان را نیز افزایش می دهد.

استفاده از دستگاه های تصفیه و ضدعفونی کننده هوا می توان آلرژن ها مانند شوره ، گرده ، هاگ کپک و گرد و غبار را کاهش ­داد.  باعث از بین بردن باکتری ها از جمله باکتری های  مقاوم به آنتی بیوتیک مانند MRSA ، TB و C.diff شد.  از انتقال ویروس هایی مانند آنفلوانزا و یروس جلوگیری کرد . همچنین می توان خطر عفونت و احساس ناراحتی را  بین همراهان بیمار کاهش داد. از بیماران و کارکنان در برابر ناقلین ویروس و بیماری های واگیردار محافظت کرد. عوامل بیماری زا و آلاینده های موجود در هوا را در اورژانس و اتاق های انتظارحذف کرد.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا در اورژانس و اتاق های انتظار

بخش مراقبت های عمومی

خطر آلودگی می تواند در بخشهای چند تخته در مقایسه با اتاقهای یک تخته چندین برابر شود زیرا باکتریهای منشأ گرفته از یک بیمار می توانند از طریق جریانهای هوا به دیگران که در همان بخش حضور دارند، منتقل شوند. حتی با شستشوی دقیق دست در حین مراقبت از بیماران، باکتری ها می توانند از طریق پرسنل بخش از سطوح مختلف، جا به جا  شده و بین بیماران پخش شوند.

استفاده از دستگاه های تصفیه و ضدعفونی کننده هوا می توان باکتری های موجود در هوا، سطوح و دست ها از بین برد. ذرات ریز وارد شده توسط بازدیدکنندگان را که می توانند میکروب های عفونی را منتقل کنند کاهش داد. بوهای نامطبوع را که بر راحتی بیمار و کارکنان تأثیر می گذارد خنثی کرد. همچنین می توان باعث کاهش خطر شیوع هرگونه بیماری و عفونت شد. از شیوع بیماری در بخشهای متعدد با تعداد زیاد بیمار و تراکم پرسنل و بازدیدکنندگان جلوگیری کرد. عوامل بیماری زا و آلوده کننده های موجود در هوا را در بخشهای عمومی حذف کرد.

بخش مراقبت های عمومی و نیاز آن به دستگاه تصفیه هوا

مطب های دندانپزشکی

محیط های دندانپزشکی اغلب در معرض سطح بالایی از هوای داخلی آلوده قرار دارند. شناخته شده است که آئروسل و ترشحات زائد ایجاد شده در طی مراحل معمول دندانپزشکی دارای مقادیر قابل توجهی از آلاینده های میکروبی و خون هستند. علاوه بر این، کلینیک های دندانپزشکی هر روز از ترکیبات شیمیایی مختلفی مانند سیمان، ضد عفونی کننده ها، ضد درد و اکریلیک استفاده می کنند. این آلاینده ها با هم می توانند به مرور زمان جمع شده و منجر به آلودگی شدید هوا در محیط داخلی و افزایش خطر عفونت برای کارکنان و بیماران شوند. متخصصان دندانپزشکی همچنین در معرض خطر عفونت منتقل شده از بیمارانی هستند که ممکن است ناقل ویروس باشند.

خرید انواع دستگاه تصفیه هوا از سایت سیتی سازه

با استفاده از دستگاه های تصفیه و ضدعفونی کننده هوا می توان انتقال ویروس هایی مانند آنفلوانزا و ویروس کرونا را کاهش داد. باعث از بین بردن باکتری ها از جمله باکتری های  مقاوم به آنتی بیوتیک مانند MRSA ، TB و C.diff شد. ترکیبات آلی فرار (VOC) حاصل از اقدامات روزمره دندانپزشکی را از بین برد. همچنین می توان خطر عفونت را کاهش داد. از بیماران و کارکنان در برابر ناقلین ویروس و باکتری های منجر به بیماری محافظت کرد. عوامل بیماری زا و آلاینده های موجود در هوا را در دفاتر دندانپزشکی حذف کرد.

مطب های دندانپزشکی نیاز به دستگاه نتصفیه هوا دارند

 آزمایشگاه ها

حتی وقتی آزمایشگاه ها از روشهای سخت آزمایشگاهی پیروی می کنند، عوامل بیماری زای موجود در هوا می توانند بر نتایج تست­ها تأثیر منفی بگذارند. آلودگی های داخلی مانند ترکیبات آلی فرار (VOC) و میکروب ها و آلودگی هوای خارج ازمحیط آزمایشگاه مانند جاده ها، ترافیک، ساخت و سازها و حشره کش ها همه می توانند منجر به نوساناتی در موفقیت نتایج تست­ها شوند. آلاینده ها می توانند روی سطوح قرار بگیرند و در محلول های آبی و پوشش های روغنی محل کشت،  حل شوند.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا


با استفاده از دستگاه های تصفیه و ضدعفونی کننده هوا می توان ترکیبات آلی فرار (VOC) را قبل از نشستن روی سطوح از بین برد. سیستم های تهویه مطبوع را با فیلتراسیون HEPA با کارایی بالا و قابل حمل تکمیل کرد. باکتریهای موجود در هوا و بدون مواد شیمیایی را با خیال راحت از بین برد. همچنین می توان برای جلوگیری از نوسانات نتایج تست، با خیال راحت و آرام، ترکیبات آلی فرار (VOC) را کاهش داد. آلودگی های موجود در هوا را در داخل آزمایشگاه ها حذف کرد.

نیاز آزمایشگاه‌ها به دستگاه تصفیه هوا